نماینده اردکان:

پیشرفت و تعالی کشور با اعتماد به نخبگان و جوانان میسر می شود

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علم ورزی از ویژگی های مردم استان یزد است گفت : پیشرفت و تعالی کشور با اعتماد به نخبگان و جوانان میسر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  ایرنا ، محمدرضا تابش  در جمع دانش آموزان المپیاد نجوم که از سراسر کشور در شهرستان اردکان گردهم آمده بودند با اشاره به دانشمندان و بزرگان علم و فرهنگ پارسی افزود : ایران ملتی ریشه دار است که به مدد علم و نبوغ و درخشش دانشمندانش تمدن ساز گردیده و در گسترش و بارور شدن اسلام نیز نقش آفرینی کرده است.

عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه ایرانیان با نبوغ و خلاقیت و شایستگی، توانسته اند در عرصه های مختلف تاثیرگذار و سرآمد شوند ، اظهار کرد : شاید امکانات و زمینه های لازم برای جهش علمی و فکری در گذشته نسبت به حال کمتر بوده است اما دانشمندان و بزرگان علمی این دیار با بهره جستن از تلاشی وافر، استادانی زبردست و داشتن آزادی عمل در تفکر توانستند در تاریخ ماندگار شوند.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : اگر می خواهیم در عرصه علم توفیق داشته باشیم و افتخار نیاکانمان را تکرار کنیم باید به تاسی از راه و روش و منش گذشتگان و استفاده از تکنولوژی های روز در این وادی گام برداریم.
تابش با اشاره به جمعیت بالای علمی کشور گفت : کشف استعدادها و بسترسازی برای بروز آن از اهمیت بالایی برخوردار است و هر چند اقدامات خوبی تاکنون بخصوص از طریق باشگاه دانش پژوهان جوان انجام گرفته اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به حد مطلوب داریم.
عضو هیات امنای دانشگاه یزد همچنین با اشاره به افتخارآفرینی دانش آموزان یزدی در آزمونهای سراسری، جشنواره خوارزمی ، المپیادهای مختلف زیست شناسی، فیزیک و ادبیات پرداختن به علم و علم ورزی را از ویژگی های مردم استان یزد برشمرد.
در این نشست صمیمی که مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران استان و شهرستان نیز حضور داشتند، مسوولان و تعدادی از دانش آموزان شرکت کننده در مرحله انتخابی المپیاد نجوم، به بیان نظرات و دغدغه های خود پرداختند.
المپیاد نجوم کشور با حضور ۶۰ نفر از منتخبین دانش آموزان نخبه سراسر کشور به مدت سه روز در محل مدرسه ۱۳ آبان شهر عقدا از توابع شهرستان اردکان انجام و برگزیدگان آن برای شرکت در المپیاد جهانی نجوم مشخص شدند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..