طراحی سطل‌های زباله جدید برای شهر یزد

no-thumbs

معاون معماری و شهرسازی شهردار یزد از طراحی سطل‌های زباله شهری برای معابر شهر یزد در قالب طرح پیشنهادی مبلمان پسماند خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از همشهری«مهدی فعالی» گفت: حوزه معاونت معماری و شهرسازی با دغدغه ارتقای مبلمان شهری، به طراحی مبلمان پسماند از جمله سطل‌های زباله عمومی اقدام کرده است. وی افزود: ایده‌ها و طرح‌های پیشنهادی برای ساخت و نصب سطل‌های جدید زباله شهری، در شورای شهر مطرح شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
این مسئول ادامه داد: این ایده برگرفته از مطالعات، بررسی و آسیب‌شناسی مبلمان پسماند موجود در شهر است تا به ترغیب شهروندان برای استفاده از این مبلمان برای نظافت شهر، تلاش بیشتری صورت گیرد.
فعالی گفت: ۱۰ طرح پیشنهادی سطل‌های زباله شهری از سوی کارشناسان حوزه معاونت معماری و شهرسازی ارائه شده و نیاز همه شهروندان در طراحی آن لحاظ شده است. وی از جمله نکات قابل توجه در ارائه این طرح‌ها به ترغیب‌کنندگی برای عموم و به ویژه کودکان، قابلیت استفاده عموم و امکان بهره‌برداری با سنین مختلف، دور نگه داشتن زباله‌ها از دید مستقیم ناظر پیاده و استفاده از سرپوش برای انتقال آلودگی‌ها و نفوذ آب باران به داخل مخزن، اشاره کرد. معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد گفت: طراحی نشدن گوشه‌های تیز برای سطل‌های زباله، خودداری از گذاشتن دریچه و خلل و فرج اضافه، امکان قابلیت شست و شو و نظافت سطل و رعایت ابعاد استاندارد از دیگر شاخص‌های این سطل‌هاست.  وی ادامه داد: کارشناسان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد تلاش کردند که سطل‌های زباله‌ای برای شهر طراحی شود که حداکثر کارایی را داشته باشند. وی گفت: این معاونت همچنین به تدوین ضوابط و معیارهای مؤثر در طراحی سطل‌های زباله شهری اقدام کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..