در دیدار معاون اجتماعی نیروی انتظامی یزد با رئیس واحد یزد مطرح شد

کسر خدمت نظام وظیفه برای طرح‌های تحقیقاتی

no-thumbs

به مجریان طرح‌های تحقیقاتی مطابق با اولویت‌های پلیس، پس از طرح در شورای پژوهشی از 2 تا 6 ماه و همچنین 6 تا 12 ماه کسر خدمت نظام وظیفه تعلق خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  دکتر محمدرضا اسلامی در دیدار محمدرضا مزیدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی یزد و همکاران وی گفت: رشد تحصیل در کاهش درصد بزهکاری افراد جامعه نقش بسزایی دارد و افراد تحصیل کرده به صورت الگویی می توانند در کاهش بزهکاریهای اجتماعی گام بردارند. اگر به صورت منظم به دانشجویان گوشزد شود که چه هدفی در تحصیل در بخش روابط اجتماعی و نیازهای فراتر از نیازهای شخصی که شامل نیازهای اجتماعی و گروهی زیستن است، دارند، جامعه‌ای سالم تر خواهیم داشت و در این زمینه آموزش عالی می‌تواند فوق العاده موثر باشد.

وی ادامه داد: حضور نیروی انتظامی در معرفی نیازها و معضلات به بخش دانشگاهی بااهمیت است تا استادان و مربیان و حتی دانشجویان دانشگاه که اکثریتشان در دوره تحصیلات تکمیلی هستند و پژوهش و تحقیق را در دستور کار خود دارند، در زمینه انجام پژوهش‌های مورد نیاز جامعه گام‌های اساسی بردارند به‌ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی یزد که بعد از گذشت سی سال از حیات خویش اکنون با داشتن رشته‌هایی مانند روانشناسی، حقوق، مشاوره و جرم‌شناسی چند سالی است دانشجو پذیرفته و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

اسلامی خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی می‌تواند کمک قابل توجهی به بخش دانشگاهی داشته باشد و در زمینه معرفی اولویت‌های خود به دانشگاه اقدام کند.

یاوری از حوزه پژوهش و تحقیق معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز از نامگذاری این ارگان برای استان یزد به عنوان حوزه خانواده و امنیت خبر داد و گفت: همایش‌ها و نشست‌هایی در این خصوص برگزار می‌کنیم و علاقه‌مندیم دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز در این حوزه و همچنین هیأت تحریریه فصلنامه انتظامی نیز همکاری داشته باشد

 
 

وی همچنین به تأکید آیت‌الله هاشمی ریاست هیأت موسس و دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیت بر اساس خرد جمعی و ارتباط با مسئولان جامعه اشاره کرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی هم با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یزد به واسطه چنین دیداری رویکرد معاونت اجتماعی نیروی انتظامی را پیشگیری اجتماعی از جرم بیان و اظهار کرد: تکنولوژی‌های جدید در حوزه ارتباطات، مشکلات جدیدی را به بار آورده است و ابزارهای جدید آسیب‌هایی دارند که ویژه قشرهای بالای جامعه است و این پیشگیری اجتماعی و آموزش‌های همگانی بویژه در دانشگاه‌ها را ضروری می‌کند.

سرهنگ مزیدی ادامه داد: غفلت و ناآگاهی‌های حضور در شبکه‌های اجتماعی و ساده انگاری در ارائه اطلاعات شخصی در این شبکه‌ها فاجعه‌های اجتماعی را به بار خواهد آورد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی یزد از علاقه‌مندی این ارگان برای ارائه دستاوردهای نیروی انتظامی، برپایی نمایشگاه و سخنرانی‌ها با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد و گفت: در حوزه پژوهش و تحقیق از دفتر تحقیقات معاونت اجتماعی از پروژه‌های تحقیقاتی تعریف شده توسط نیروی انتظامی حمایت مالی و اطلاعاتی می‌شود و این ارتباط می‌تواند دوسویه باشد و با همکاری معاونت اجتماعی می‌توان شرایط ارتباط سریعتر و دستیابی به اطلاعات صحیح‌تر سهول الوصول شود.

مزیدی از علاقه‌مندی برای برگزاری نمایشگاه، سخنرانی پلیس فتا، پلیس پاوا و مواد مخدر در هفته نیروی انتظامی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد و گفت: نشست های گوناگونی با اساتید دانشگاه می‌تواند در هفته ناجا در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شود که هر کدام به گونه‌ای خروجی مناسبی برای دانشجویان داشته باشد .

سروان نعیم یاوری از حوزه پژوهش و تحقیق معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز از نامگذاری این ارگان برای استان یزد به عنوان حوزه خانواده و امنیت خبر داد و گفت: همایش‌ها و نشست‌هایی در این خصوص برگزار می‌کنیم و علاقه‌مندیم دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز در این حوزه و همچنین هیأت تحریریه فصلنامه انتظامی نیز همکاری داشته باشد.

وی درخصوص طرح تحقیقاتی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری گفت: طرح‌های تحقیقاتی که با اولویت‌های پلیس باشند پس از طرح در شورای پژوهشی استان از ۲ تا ۶ ماه و همچنین ۶ تا ۱۲ ماه کسر خدمت نظام وظیفه به مجری تعلق خواهد گرفت و اگر شرایط نخبگی را داشته باشند می‌توانند کل خدمت را کسر کنند.

دکتر محمدحسین جعفری رئیس دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد که در این نشست حضور داشت، از اعلام آمادگی دادگستری برای همکاری با دانشگاه خبر داد و گفت: بحث آموزش می‌تواند برای پیشگیری از جرم خیلی موثر باشد و اجتماع را با آموزش‌های درست پاکیزه کند.

وی همچنین بر همکاری موثر و لازم بین دانشگاه، دادگستری و نیروی انتظامی تاکید کرد.

اسلامی رئیس دانشگاه آزاد یزد در پایان از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خواست تا اولویت‌های پژوهشی تحقیقاتی این نیرو را به دانشگاه ابلاغ کنند و پیشنهاد داد تا سایت متفاوت‌تری با کمک دانشگاه تشکیل و تمام اطلاعاتی که هر شهروند نیاز دارد تا بهداشت اجتماعی جامعه را بهتر رعایت کند در آن درج شود و دانشگاه نیز با بخش‌های فرهنگی به کمک این اطلاع رسانی بیاید.

 

بخش نظردهی بسته شده است..