تجهیز ۱۰۰درصد تقاطع های یزد به سیستم کنترل هوشمند

no-thumbs

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری یزد با اشاره به اهمیت توسعه سیستم کنترل هوشمند در ارائه خدمت به مردم گفت: در شهر یزد 100 درصد تقاطع ها مجهز به سیستم کنترل هوشمند هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلیرضا اسدالله پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در یزد،  با بیان اینکه هدف اصلی مرکز کنترل ترافیک در حقیقت توسعه سیستم های کنترل هوشمند ترافیک در سطح شهر و استان است اظهار داشت:  سیستم نظارت تصویری در بیش از ۴۰ نقطه یزد با دوربین ها و سنسورهای کنترل ترافیک فعال است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری یزد با اشاره به شروع اقدامات زیرسازی و اولیه این مرکز در سال ۸۸ گفت:  هماهنگی بیشتر عوامل و دست اندرکاران بحث ترافیک و روان سازی شهری از جمله مهمترین اهداف راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در یزد است.

اسدالله پور با اشاره به اهمیت سرعت عمل در امر برطرف کردن ترافیک به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم افزود:  کسب اطلاعات شهری و هدایت مسیر خودروهای امدادی آتش نشانی و اورژانس در مواقع وقوع حادثه از مهمترین فواید مرکز کنترل ترافیک در شهر است.

وی تصریح کرد:  شهرداری، سازمان های تاکسیرانی، اتوبوسرانی، پایانه ها، پلیس راهور، آتش نشانی، اورژانس و معاونت خدمات شهری با این مرکز همکاری دارند و عضو بدنه اصلی مرکز کنترل ترافیک محسوب می شوند.

مدیر مرکزکنترل ترافیک شهرداری یزد با بیان اینکه اطاعات کسب شده توسط این مرکز برای مبحث مختلف برنامه ریزی شهری در اختیار شهرداری و دیگر نهادهای حاکمیتی قرار می گیرد اظهار داشت:  سازمانهای از قیبل تاکسیرانی، پلیس راهور و آتش نشانی با مستقر کردن نماینده قانونی در مرکز کنترل ترافیک نسبت به هماهنگی های لازم، کنترل عوامل و اعمال قانون تخلفات راهنمایی ورانندگی به صورت نا محسوس اقدام می کنند.

وی کاهش تصادفات در تقاطع ها،  رعایت بیش از پیش مقررات راهنمایی و رانندگی و ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک را از جمله دستاوردهای مرکز کنترل ترافیک در یزد عنوان کرد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه های هوشمند در تقاطع ها گفت:  پشت خطوط عابر پیاده سنسورهایی وجود دارد که مشخصات خودروی متخلف و حجم بار ترافیک موجود در هر تقاطع را ثبت و به همان میزان زمان فعال بودن چراغ قرمز در تقاطع مورد نظر را معین می کند.

 اسدلله پور،  هدایت مسیر توسط نماینده قانونی سازمان های امدادی در مرکز کنترل ترافیک در مورد آزاد نگه داشتن مسیر خودروهای در حال مأموریت را از دیگر ظرفیت های سامانه هوشمند کنترل ترافیک در یزد عنوان کرد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک یزد با بیان اینکه سیستم صوتی از دیگر اقدامات مرکز کنترل ترافیک در شهرداری یزد است اظهار داشت:  این سیستم به منظور اخطار پلیس در جهت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و روان سازی ترافیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

بخش نظردهی بسته شده است..