۵۰ میلیاردبرای تأمین لوازم اولیه مدیریت بحران در یزد

no-thumbs

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به اهمیت وجود نقشه راه در مواقع بحرانی برای مسئولان و دست اندرکاران مدیریتی و اجرایی استان گفت: در این طرح بیش از 50 میلیارد ریال برای تأمین لوازم اولیه مدیریت بحران در استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در یزد،با بیان اینکه پایه ترین اساس استان یزد بحث آب است، اظهار داشت: در بحران و حوادث طبیعی و غیره چند نیاز پایه و همزمان به وجود می آید.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به بروز نیازهای پایه متعدد در حوادث گفت: مدیران و دست اندرکاران باید بیش از پیش نسبت به اولویت های قابل اجرا در طمان وقوع حادثه آگاهی داشته باشند.

امامی بحث اسکان، آب، غذا و بحث آوار برداری را از جمله اولویت های ضروری در مواقع بحران و حادثه عنوان کرد.

وی با اشاره به مستعد بودن استان یزد نسبت به وجود حوادث غیر طبیعی در مورد آب افزود: مسئولین و دست اندرکاران استان باید با تدابیر منطقی و کاربردی نسبت به آماده سازی و استفاده از ظرفیت های استان در مقابله با بحران بی آبی و کم آبی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان این مطلب که نقشه راه در مواقع بحرانی ضروری است تصریح کرد: متأسفانه تا کنون استان یزد فاقد طرح جامع آب رسانی در مواقع وقوع بحران های طبیعی و غیر طبیعی بود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای آزمایشی طرح آبرسانی در استان گفت:  بعد از تحقیق و بررسی های کارشناسی در مورد چگونگی اجرای طرح آبرسانی، شهر ابرکوه به دلیل وجود ویژگی های مقیاسی و اجتماعی خاص به عنوان نقطه شروع و پایلوت در استان یزد انتخاب شد.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به استان یزد در حال تدوین و تنظیم نهایی است اظهار داشت: دراین طرح، بیش از ۵ میلیارد تومان برای تهیه لوازم اولیه مدیریت بحران در استان یزد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: محاسبات جمعیتی و مصرف آب، شیوه های مختلف ارائه خدمات امدادی، مشخص کردن مکانهای تأمین آب مصرفی مورد نیاز، بررسی نیازها و چگونگی ساماندهی طرح آبرسانی اضطراری استان و بررسی تعداد نیروهای انسانی مورد نیاز از جمله موارد در نظر گرفته شده در طرح آبرسانی اضطراری به استان یزد است.

امامی بحث حفاظت از تأسیسات راه سازی و آبرسانی در مواقع اضطراری و حساس را از دیگر موارد در نظر گرفته شده در این طرح از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری یزد عنوان کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..