۲ میلیارد برای اجرای پروژه های ترافیکی در یزد

no-thumbs

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد با بیان این مطلب که تمام تقاطع های شهر یزد به دوربین های نظارتی و ترافیکی مجهز هستند گفت: در سال گذشته بیش از 2 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های ترافیکی در یزد هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد رضا شفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در یزد، با بیان اینکه اصلاح و ساماندهی مسیرهای عابر پیاده از جمله برنامه های مستمر معاونت ترافیک است، اظهار داشت: ساماندهی علائم و تابلوهای ترافیکی، احداث مسیر دوچرخه و نصب ایستگاههای دوچرخه در سطح شهر، تجهیز و مکانیزه نمودن پل های عابر پیاده از جمله برنامه های در دست اقدام این معاونت در سال جاری است.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری یزد با اشاره به انجام بیش از ۱۵۰۰ متر نرده گذاری پل های عابر پیاده در سطح شهر یزد گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار کیلیومتر از معابر سطح شهر با بیش از ۱۹ تن رنگ خط کشی شدند. 

شفیعی مونتاژ، نصب و ساماندهی بیش از ۳۴۹ مورد تابلوهای ترافیکی با ارتفاع ۳ متر، مونتاژ، نصب و ساماندهی بیش از ۲ هزارو ۷۷۶ عدد تابلوهای ترافیکی با ارتفاع کمتر از ۲ متر، حفاری، نصب بیش از ۱۵ هزار و ۷۲۸ عدد گل میخ سرامیکی و چشم گربه ای در معابر شهر یزد را از جمله اقدامات انجام شده در معاونت ترافیک دانست.

وی با اشاره به عقد قراداد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد به منظور اجرا پروژه های مختلف ترافیکی وارتقاء سطح کیفی و کمی اقدامات در شهر یزد افزود: لوله گذاری و مرمت  بیش از ۴۰ متر مربع و رفع نقص بیش از ۳۹۷ مورد از چراغهای راهنمایی موجود در تقاطع ها یزد را از دیگر اقدامات انجام شده د ر این معاونت عنوان کرد.

شفیعی با بیان اینکه طرح مطالعاتی طراحی خطوط اتوبوسرانی تندرو" BRT" از اواخر سال ۹۰ شروع وتا اواسط سال گذشته ادامه داشت است، اظهار داشت: طشی نقشه های اجرایی خطوط اتوبوسرانی تند رو در سه کریدور به طول ۳۸ و ۳ دهم کیلومتر تهیه شده است.

وی  هوشمند سازی تقاطع های غیر هوشمند و نیمه هوشمند در سطح شهر و نصب دوربین نظارتی در سه راه پرفسور حسابی، میدان ابوذر، میدان حج، میدان ابوالفضل و بلوار فقیه خراسانی را از جمله اقدامات این معاونت در راستای مکانیزه کردن اقدامات و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در مورد کنترل ترافیک در یزد دانست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد خاطر نشان کرد: ساماندهی پارکینگ های عمومی سطح شهر، مسیر BRT، نصب تابلو دیجیتال خبری در شهر و اضافه نمودن دوربین های ثبت تخلف و نظارتی در بلوار ها و میادین پر تردد و احداث پایانه در ورودی های شهر از جمله اولویت های در دستور کار این معاونت برای امسال است.

شفیعی با اشاره به اهمیت روان سازی ترافیک شهری و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر، تجهیز ، تکمیل و بازسازی ایستگاه های اتوبوس و ساخت سایبان، اصلاح و طراحی هندسی معابر و میادین دارای اشکال مهندسی و نرده گذاری بلوار های پرتردد را از شاخص ترین برنامه های معاونت ترافیک شهرداری یزد در سال جاری عنوان کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..