تخصیص ۱۰ درصد از بودجه شهرداری یزد به آسفالت

no-thumbs

معاون فنی و عمرانی شهردار یزد از تخصیص 10 درصد از بودجه شهرداری به آسفالت معابر شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  همشهری «محمدرسول طهماسبی» افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهر در مناطق ۳ گانه شهرداری و ناحیه تاریخی هزینه شده است.
وی ادامه داد: این اعتبار صرف مرمت آسفالت ۶۲۰ هزار مترمربع از معابر شهر و به طور یکنواخت در تمام نقاط شهر اجرا شده است.
این مسئول قیمت تمام شده هر مترمربع آسفالت معابر شهر را بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: عملیات آسفالت معابر شهر، کوچه‌های با عرض بیش از ۶ متر تا خیابان‌های اصلی و بلوارهای را در بر گرفته است.
وی گفت: سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان از ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری صرف مرمت آسفالت معابر شد و امسال نیز ۱۰ درصد از بودجه شهرداری معادل ۳۰‌میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.
طهماسبی از پیش‌بینی افزایش اعتبار آسفالت معابر شهر تا پایان سال خبر داد و افزود: به طور متوسط هر سال یک میلیون مترمربع از معابر شهر مرمت آسفالت می‌شود.
وی افزود: با توجه به این‌که در ۵ ماهه نخست امسال بیش از ۶۲۰ هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت شده است قطعا تا پایان سال بیش از یک میلیون مترمربع از آسفالت معابر شهر مرمت خواهد شد.
معاون شهردار یزد از جمله معابر مورد نظر برای مرمت آسفالت بلوار آیت‌الله مدرس، بلوار دهه فجر، بلوار باهنر، بلوار دانشجو، بلوار شهید احمدآرام و بلوار شهید قندی را نام برد.
وی با بیان این‌که مرمت آسفالت معابر اصلی و فرعی در بودجه مد نظر قرار گرفته است ادامه داد: امسال سعی شده است که کوچه‌های محله‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
این مسئول درباره استفاده از سیمان به جای آسفالت برای مرمت معابر شهر نیز گفت: با توجه به این‌که قیر نسبت به قبل ارزان‌تر شده و هوای استان نیز بسیار گرم است، استفاده از قیر برای مرمت آسفالت معابر، مقرون به صرفه‌تر است.
طهماسبی گفت: استفاده از سیمان برای مرمت معابر در شهرهای شمالی کشور که رطوبت مناسب است، بهتر است اما در شهرهایی که گرمای بیش از حد دارد، مناسب نیست. وی ادامه داد:تجربه نشان داده که در زمان استفاده از سیمان برای ساماندهی معابر شهری، باید یک لایه آسفالت نیز روی آن اجرا شود وگرنه با تولید گرد و خاک، تردد را با مشکل مواجه خواهد کرد.
این مسئول گفت: ساماندهی معابر با آسفالت هنوز در کشور باب نشده است چرا که اجرای شبکه‌ها و کانال‌ها در معابری که با سیمان کار شود، امکان‌پذیر نیست.

بخش نظردهی بسته شده است..