ظرفیت گردشگری روستاهای بخش مرکزی

no-thumbs

بخشدار مرکزی یزد اعلام کرد: بافت تاریخی و قلعه‌های قدیمی روستاهای فهرج، ملاباشی، خویدک و محمد‌آباد ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت گردشگری دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از همشهری «حسین عسکرزاده» افزود: روستای فهرج با راه اندازی کمپ کویرنوردی ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به منطقه ویژه گردشگری داراست.
وی با اشاره به فعالیت این کمپ به صورت موقت در ایام نوروز امسال، ادامه داد: امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته شاهد راه‌اندازی کمپ کویرنوردی این روستا در آینده نزدیک باشیم.
این مسئول گفت: مرمت بافت تاریخی روستای خویدک شامل حصارکشی محوطه قلعه، اجرای پیاده‌رو در مجاورت قلعه روستا، مرمت قدمگاه و آسیاب آبی برای فراهم کردن فرصت توسعه گردشگری در این روستا انجام شده است.
وی از دعوت سرمایه‌گذاران داخلی برای بهسازی بافت تاریخی روستاهای خویدک، فهرج، ملاباشی و محمدآباد خبر داد و افزود: فرصت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری که از صنایع پاک محسوب می‌شود، در این روستاها ایجاد خواهد شد.
عسکرزاده گفت: بخش مرکزی شهرستان یزد شامل ۲‌دهستان به نام‌های فجر و فهرج با وسعت ۱۸۵۰‌کیلومتر مربع است که با ۱۲‌دهستان فعال و جمعیت ۳۷‌هزار نفری از مهم‌ترین‌ بخش‌های شهرستان محسوب می‌شود. وی ادامه داد: از ظرفیت‌های موجود در بخش مرکزی می‌توان به مهاجرپذیر بودن روستاهای بخش و نزدیکی به مرکز شهرستان اشاره کرد.
بخشدار مرکزی یزد افزود: این بخش مقام اول کشت گلخانه‌ای استان را داراست به طوری که ۶۰۰ گلخانه با بیش از ۲ هزار بهره‌بردار در این روستا فعالیت می‌کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..