نماینده صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک:

۱۰ درصد واحدهای صنعتی یزد تعطیل شده است

نماینده صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در استان یزد با بیان اینکه در سطح کشور 18 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده‌اند، گفت: این میزان در یزد تنها 10 درصد اعلام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزذبیح‌الله زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد از صنایع استان یزد در زمره صنایع خرد، کوچک و متوسط به شمار می‌روند، اظهار داشت: این صنایع، حدود ۶۰ درصد اشتغال صنعتی و ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری در این بخش را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه استان یزد دارای ۳ هزار و ۳۵۰ واحد صنعتی کوچک است، عنوان کرد: صنایع خرد، مشاغل خانگی و … بوده که میزان اشتغالزایی آنها زیر ۹ نفر است.

زارع خاطر نشان کرد: صنایعی که میزان اشتغالزایی آنها بین ۹ تا ۴۹ نفر است، صنایع کوچک و واحدهایی که میزان اشتغالزایی آنها از ۵۰ تا ۱۵۰ نفر است، واحدهای صنعتی متوسط به شمار می‌روند.

نماینده صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در استان یزد با بیان اینکه به دلایل مختلف بخشی از این واحدها به سمت تعطیلی کشیده شده‌اند و برخی دیگر همچنان مشغول به کار هستند، تصریح کرد: خوشبختانه در استان یزد میزان تعطیلی واحدها کمتر از دیگر نقاط کشور است.

زارع ادامه داد: در سطح کشور میزان تعطیلی واحدهای صنعتی حدود ۱۸ درصد است که این آمار در استان یزد به ۱۰ درصد می‌رسد، بنابراین یزد وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط کشور دارد.

وی کمبود نقدینگی، نبود بازار فروش، اختلاف شرکا، عدم توانایی تامین مواد اولیه و … را از عمده‌ترین عوامل تعطیلی واحدهای صنعتی در استان یزد برشمرد.

زارع با تاکید بر اینکه مشکلات واحدهای صنعتی شناسایی شده و برای رفع مشکلات آنها پیگیری‌های لازم انجام می‌شود، اظهار داشت: با بسیج مهندسین، قراردادی برای رسیدگی به مشکلات این واحدها منعقد شده و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک بخشی از این واحدها را به کار و فعالیت دوباره بازگردانیم.

نماینده صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در استان یزد با بیان اینکه مشکلات بخشی از این صنایع با تسهیلات بانکی برطرف می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات موجود، نداشتن وثیقه برای بانک‌هاست که صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، این مشکل را تا حدی برطرف کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..