مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد تاکید کرد:

لزوم افزایش اعتماد به نفس در زنان یزدی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: اگر اعتماد به نفس در بانوان استان یزد افزایش پیدا کند، می‌توانند به شایستگی مسئولیت‌های مدیریتی در حوزه‌های مختلف را بپذیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزفخرالسادات خامسی‌هامانه در چهارمین مجمع مدیران زن استان یزد با اشاره به ضرورت تشکیل این مجمع اظهار داشت: مجمع مدیران زن استان، تشکل حامی بانوان و زنان توانمند و مدیر استان است که می‌تواند با رسیدن به مرحله بلوغ ساختاری نقش مهمی در معرفی بانوان توانمند به جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه سهم زنان در گرفتن مسئولیت‌های مدیریتی در کشور و استان بسیار اندک است به طوری که این سهم در کشور ۸.۲ درصد عنوان شده در حالی که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هیچ محدودیتی را برای فعالیت‌های زنان در این عرصه‌ها قائل نشده است.

خامسی‌هامانه، مدیران زن را مدیرانی لایق، توانمند و دلسوز دانست و تصریح کرد: بهترین تبلیغ مدیریت بانوان، ارائه مطلوب‌تر و بهتر عملکرد آنها به جامعه است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه اشتغال بانوان باعث افزایش اعتماد به نفس آنها می‌شود، افزود: شاغل بودن زنان به آنها هویت مستقل ارائه می‌کند و باعث ارتقا جایگاه آنها می‌شود که این مهم برای جامعه بسیار سودمند خواهد بود.

خامسی‌هامانه، بانوان را سرمایه‌های اصلی جامعه دانست و گفت: زنان می‌توانند در توانمندسازی اجتماع نقش انکارناپذیری داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور دختران و بانوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی در مشاغل متناسب با ویژگی زنان تاکید کرد و خواستار این شد که مدیران در انتخاب‌های خود با پرهیز از نگاه جنسیتی، شایسته‌سالاری را در دستور کار خود قرار دهند.

در این نشست هر یک از مدیران زن دستگاه‌های استان یزد به ارائه گزارشی از برنامه‌های خود پرداختند.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..