خرید گندم کشاورزان یزدی توسط ۱۰ مرکز

no-thumbs

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن اشاره به پیش بینی تولید 38 هزار تن گندم در این استان، گفت: 10 مرکز، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را خریداری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز،"سید جمال سجادی پور" در نشستی که با هدف برنامه‌ریزی مناسب و خرید حداکثری گندم در جهادکشاورزی استان برگزار شد، بر آمادگی و تجهیز کامل مراکز خرید گندم به منظور دسترسی راحت کشاورزان برای عرضه گندم و خرید حداکثری در استان تاکید کرد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۱۰ مرکز در سطح استان تجهیز و آماده خرید گندم کشاورزان هستند و درصورت نیاز این مراکز قابل افزایش تا ۱۳ مرکز نیز خواهد بود.

رییس جهادکشاورزی استان با اشاره به اهمیت تولید محصول در بخش کشاورزی بر گسترش تولید محصول سالم و با کیفیت در این بخش تاکید کرد و یادآور شد: برآورد می‌شود امسال قریب ۳۸ هزار تن گندم در استان تولید شود که برای خرید ۲۱ هزار تن برنامه‌ریزی شده است.

"سید علیمحمد ضیاء کاشانی" معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این باره گفت: تاکنون حدود ۱۴ هزار تن گندم در مراکز خرید شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد، خاتم و بخش مروست خریداری و مقرر شده است که آمار خرید گندم به صورت روزانه برای رصد کردن روند کار، میزان خرید و محقق شدن تعهد خرید، از سوی شرکت غله به سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ارسال شود.

وی با اشاره به پتانسیل کشاورزی استان و با توجه به نقش بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی، ضمن تقدیر از کلیه عوامل خرید گندم در سال گذشته، خواستار هماهنگی بیشتر در امر خرید بین دستگاه‌های ذیربط در سال جاری شد.

بخش نظردهی بسته شده است..