افتتاح سینما اردکان با اکران فیلم محمدرسول الله

no-thumbs

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان گفت : سینما دیجیتال این شهرستان این هفته به مناسبت روز سینما با اکران فیلم محمد رسول الله افتتاح می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی زمانیان افزود : اردکان اولین شهرستانی است که در استان یزد که در سال ۱۳۷۲صاحب سینما شد امام متاسفانه پس از فراز و نشیب های فراوان چند سالی است که مردمان فرهنگ دوست و هنرپرور آن از وجود این سینما بی بهره گشته اند .

وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده و سیاست های کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشبختانه شهرستان اردکان مجوز سینما دیجیتال را دریافت کرد که در اولین فرصت ( هفته جاری ) شاهد بهره برداری این سینما خواهیم بود.
زمانیان اظهار کرد : با توجه به افزایش جمعیت و صنعتی شدن شهرستان و همچنین به عنوان یکی از اولویت های جوانان و مردم این سینما در محل تالار هنر واقع در مجتمع فرهنگی هنری آیت الله خاتمی همه روزه با اکران فیلم های سینمایی میزبان همشهریان اردکانی است .
وی با اشاره به غنی سازی اوقات فراغت جوانان و شهروندان امیدواریم که این سینما پاسخگوی نیاز و خلاهای آنان باشد ، افزود : این سینما با تجهیزاتی بالغ بر یک میلیارد ریال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
این مسوول اظهار امیدواری کرد با این رویداد فرهنگی هنری شاهد رونق فیلم سازی و ترغیب هنرمندان فیلم سازان خوش آتیه اردکان باشیم.
زمانیان با بیان اینکه سینما رسانه ای تاثیرگذار، پرمخاطب ، جذاب و به روز است که می توان با آن در حیث فرهنگ سازی با ارائه نظرات و دیدگاه های علمی – فقهی ، فرهنگی ، ادبی دینی و اصلاح جامعه گام برداشت ، خاطرنشان کرد : سینما از قویترین ابزارهای هنری است که می توان با آن فرهنگ و رسوم و ادب وسنن خود را به جهانیان معرفی کنیم .
وی یادآور شد : سینما هنری است بسیار پیچیده و مشقت بار که با آن می توان با فرهنگ ها و تمدن ها با زبان هنر ساعت ها به گفت وگو نشست .منبع ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..