کتاب صوتی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»

no-thumbs

کتاب صوتی "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" شامل قصه‌های عطار نیشابوری نوشته مهدی آذریزدی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاین کتاب جلد ششم "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" است که از آثار شیخ عطار شاعر قرن ششم هجری گرفته شده و با صدای شبنم مقدمی و موسیقی فرهنگ شریف منتشر شده است.

 

از شیخ عطار هفت کتاب شعر موجود است که معروف‌ترین آن‌ها «منطق‌الطیر»، «مصیبت‌نامه» و «الهی‌نامه» است.

 

کلام عطار را در آثارش می‌توان کلامی ساده و در عین حال بسیار گیرا دانست. او در آثارش برای بیان مفاهیم عرفانی مد نظر خود به استفاده از کلام ساده و بی‌پیرایه و خالی از هر گونه آرایش روی آورده و در این راه کمک گرفتن از تمثیلات و بیان داستان‌ها و حکایات مختلف را نیز از نظر دور نداشته است.

 

مهدی آذریزدی نویسنده‌ معروف داستان‌های کودکان سال ۱۳۰۱ شمسی در خرمشاه حومه یزد به دنیا آمد و تا ۲۰ سالگی آن‌جا بود. روزگار کودکی‌اش در سختی و فقر گذشت. او اصلا مدرسه نرفت زیرا پدرش معتقد بود که مدرسه آدم را فاسد می‌کند تا جایی که وقتی در ۵۰ سالگی برای اولین بار یک کلاس درس را می‌بیند نمی‌تواند جلو گریه خود را بگیرد. او الفبا را از پدر یاد گرفت و بیشتر تحصیلاتش در حوزه دینی بود.

 

در سال ۱۳۲۲ روانه‌ تهران شد و ضمن کار در چند انتشاراتی و کار ویرایش و تصحیح، کتاب‌هایش را نیز می‌نوشت. آذریزدی تا ۱۸ سالگی خواندن و نوشتن را به خوبی نمی‌دانست و اولین‌بار که به فکر نوشتن کتاب برای کودکان افتاد سال ۱۳۳۵ یعنی در سن ۳۵ سالگی بود. او با انتخاب سبک خاصی که در تهیه و نگارش داستان‌هایش داشت توانست یکی از معروف‌ترین و پرتیراژترین نویسندگان تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران شود و در مجموع بیش از ۲۰ عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشت.

 

یکی از مجموعه داستان‌های او برنده‌ جایزه یونسکو در ایران و دیگری برنده‌ عنوان کتاب برگزیده سال از طرف شورای کتاب کودک شد. مهدی آذر‌یزدی ۸۷ سال در تجرد زندگی کرد با این حال بچه‌ها را دوست داشت و بیش از ۵۰ سال برای آن‌ها نوشت. پدر خوب قصه‌های کودکان ایران صبح پنج‌شنبه ۱۸ تیر سال ۱۳۸۸ پس از گذراندن یک دوره بیماری در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

 

کتاب صوتی "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" با قیمت ۵۰۰۰ تومان در انتشارات نوین منتشر شده است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..