اقبال مردم یزد به عضویت در تعاونی

no-thumbs

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به فعالیت بیش از ۵ هزار تعاونی در استان یزد گفت: نیمی از این تعاونی‌ها غیرفعالند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزامیر یوسفی در مراسم افتتاح سه طرح تعاونی در شهرستان مهریز با بیان اینکه پنج هزار و ۷۰۰ تعاونی در استان یزد ثبت شده اند، اظهار داشت: نیمی از این تعاونی ها یعنی بیش از دو هزار و ۵۰۰ مورد از آنها غیرفعال هستند.

وی عمده دلیل غیرفعال بودن آنها را نداشتن مدیریت مناسب، کمبود نقدینگی و نقص در سیستم بازاریابی و فروش در تعاونی های تولیدی و توزیعی دانست.

یوسفی اظهار امیدواری کرد: با بررسی مشکلات این واحدها، ‌ برگزاری دوره های آموزشی و … بتوانیم بخشی از این تعاونی ها را فعال کنیم.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم استان یزد نسبت به عضویت در تعاونی ها اقبال نشان داده اند، اظهار داشت: این اعلام آمادگی و استقبال آنها برای عضویت در تعاونی ها، از سوی دولت نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اشتغالزایی تعاونی ها نیز یادآور شد: در حال حاضر ۱۷۹ هزار نفر در شرکت‌های تعاونی استان یزد شاغل هستند که ۲۹ هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

در این مراسم یک تعاونی پرورش شترمرغ در منطقه گردکوه دهستان بهادران یزد و دو تعاونی خدمات اداری و حسابداری در مهریز با عضویت ۲۱ نفر و ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر افتتاح شد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..