نمایندگی تعاون روستایی در بهاباد افتتاح شد

no-thumbs

شهرستان محروم بهاباد در استان یزد صاحب نمایندگی تعاون روستایی شد و "حسینعلی صادق زاده" در حکمی از سوی مدیر تعاون روستایی استان به عنوان مسئول این نمایندگی منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"علی جهازی" مدیر کل تعاون روستایی استان یزد در این مراسم ضمن قدردانی از مساعدت‌های فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد برای افتتاح این نمایندگی، اظهار کرد: با تاسی به آیه قرآنی "تعاونوا علی البر و التقوا"، آنچه مشهود است سفارش دین اسلام به فرهنگ همکاری و تعاون است لذا بی شک اصل تعاون و همکاری در فطرت انسان‌ها نهفته است و اولین تعاونی در بدو آفرینش بشر و با تشکیل خانواده برقرار شده است.

وی راز ماندگاری تعاونی‌ها را ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی دانت و افزود: از ضروری‌ترین نیازهای تعاونی‌ها به روز بودن، اهمیت دادن به اصول تعاونی و ایجاد نظم در تعاونی‌هاست و برای تامین این نیازهای اساسی، تهیه یک برنامه جامع برای تعاونی ضروری است.

جهازی در ادامه ضمن اشاره به وضعیت تعاونی های بخش کشاورزی شهرستان بهاباد، خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی نمایندگی تعاون روستایی در شهرستان بهاباد اصلاح و احیاء تعاونی‌های موجود در شهرستان و برنامه‌ریزی در جهت ایجاد تعاونی‌های تخصصی متناسب با ظرفیت‌های منطقه است.

"عباس اقبال بهابادی" فرماندار شهرستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و روستایی این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان بهاباد در زمینه محصولات کشاورزی نظیر پسته و زعفران دارای ظرفیت‌های‌ بالایی است.

وی در ادامه نیز یکی از عمده‌ترین مشکلات کشاورزان شهرستان در زمینه بازاریابی و بازار رسانی محصولات تولیدی ذکر کرد.

اقبال با تاکید بر تعامل مناسب ادارات جهادکشاورزی و تعاون روستایی شهرستان با فرمانداری در جهت توسعه بخش کشاورزی و حل مشکلات و توانمندسازی تشکل‌های روستایی و کشاورزی شهرستان، افزود: برای حل مشکلات بخش کشاورزی ضروری است تا کشاورزان و بخش دولتی با همراهی و همدلی با هم تلاش کنند.

گفتنی است؛ شهرستان بهاباد دارای سه شرکت تعاونی روستایی، دو شرکت تعاونی کشاورزی و یک شرکت تعاونی تولید با بیش از سه هزار نفر عضو و سرمایه‌ای قریب ۷۰۰ میلیون ریال تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد در حال فعالیت در بخش کشاورزی است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..