آکادمی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در یزد افتتاح شد

no-thumbs

اولین آکادمی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان یزد در مراسمی با حضور معاون استاندار و مدیر کل ورزش و جوانان استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"حمید باقری" مسئول کمیته آموزش فدراسیون پهلوانی و زورخانه در این مراسم که در زورخانه جهان پهلوان تختی برگزار شد، گفت: یزد یکی از قطب‌های ورزش باستانی در کشور است و هیات پهلوانی و زورخانه‌ای این استان، عملکرد خوب و مثبتی در توسعه و گسترش این رشته ورزشی داشته است.

وی با اشاره به این که برای ارتقای سطح علمی ورزشکاران، داوران، مربیان و مرشدان تلاش می‌شود، افزود: با توجه به گرایش نوجوانان و جوانان به این ورزش، نیاز است ورزش پهلوانی با حفظ منش‌های پهلوانی و ارزش‌های والای آن، به سمت علمی شدن پیش رود تا بتواند به جذب بیشتر جوانان و نوجوانان بپردازد.

باقری اظهار کرد: استعدادیابی یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این آکادمی است که مستعدین پس از شناسایی زیر نظر مربیان مجرب پرورش خواهند یافت و آینده این رشته در قهرمان پروری را می‌سازند.

در این مراسم تیم نونهالان استان یزد به اجرای حرکات ورزش باستانی پرداختند و همزمان با این مراسم نیز یک آکادمی در بخش بهمن شهرستان ابرکوه و چهار آکادمی در شهرستان یزد افتتاح شدند.

بخش نظردهی بسته شده است..