گردهمایی خیرین ازدواج استان یزد برگزار شد

no-thumbs

گردهمایی خیرین ازدواج استان یزد با حضور "محمود گلزاری" عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت هم‌اندیشی پیرامون تشکیل مجمع خیرین ازدواج استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این گردهمایی که در باغ دولت آباد یزد برگزار شد، استان یزد را از دیرباز مهد پرورش نیروهای خیری در تمام حوزه‌ها دانست  و اظهار کرد: البته نمود این موضوع نیز در وقفیات زیادی که در استان وجود دارد، به وضوح دیده می‌شود.

وی ادامه داد: هر چند زمانی این وقفیات بیشتر به مسائل دینی و ساخت مسجد و حسینیه محدود بود ولی در دهه‌های اخیر این توجه به ساخت مدارس و مراکز علمی و در یکی دو سال گذشته نیز به بحث‌های اجتماعی مانند آسیب‌های اجتماعی و مقوله ازدواج جوانان و غیره گسترش یافته و شاهد مشارکت پررنگ خیرین در این موضوعات هستیم.

معاون استاندار با اشاره به رویکدهای دولت تدبیر و امید در رابطه با مشارکت‌های مردمی در امور، اضافه کرد:  وزارت کشور نیز در همین راستا همایشی را  پایان آبانماه با هدف بازنمایی رویکرد‌های اجتماعی در فعالیت خیرین را مد نظر دارد که قطعاً‌ این همایش به گسترش حضور خیرین در موضوعات اجتماعی جامعه مانند ازدواج جوانان کمک خواهد کرد.

وی به آمارهای نگران کننده در حوزه ازدواج و طلاق در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان یزد در حوزه ازدواج کاهش رتبه داشته به نحوی که در رده‌های ۲۰ و ۲۱ استان‌های کشور قرار دارد و در حوزه طلاق نیز با وجود این که در استان رشد زیادی اتفاق افتاده، ولی جایگاه استان در رده‌های پایین استان‌های کشور یعنی ۲۷ و ۲۸ است.

طالبی با بیان این که دولت در حوزه ازدواج مسئولیت مستقیمی ندارد و تنها در تامین برخی بسترها برای ترویج ازدواج می‌تواند کمک کند، گفت: در این حوزه باید مشارکت‌های مردمی جلب شود هرچند که مشارکت‌های مردمی نیز نیازمند بسترهایی است که قطعاً دولتمردان در این رابطه تلاش می‌کنند.

وی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در استان را  خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه ۲۳ سازمان مردم نهاد در استان در حوزه ازدواج ورود کرده و فعالیت موثری می‌کنند.

به گفته‌ی معان استاندار، علاوه بر ین سازمان‌ها خیرین استان نیز گاهاً‌ به صورت فردی و به شکل‌های سنتی نیز در امر ازدواج جوانان کمک می‌کنند که با ایجاد این مجمع می‌توان فعالیت‌های خیرین و سمن‌های استان را هم‌جهت کرد و این هم‌افزایی را با توجه به اولویت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان، موثرتر ساخت.

بخش نظردهی بسته شده است..