یزد بیشترین رشد ولادت در کشوررا داشت

no-thumbs

مدیرکل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: رشد ولادت در مقایسه با 5 ماهه نخست پارسال 4.8 درصد رشد داشته است و استان هرمزگان، قم و یزد بیشترین رشد ولادت را در کشور داشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدرباره آمار ۵ ماهه دو واقعه ولادت و فوت در کشور اظهار داشت: در ۵ ماهه امسال ۶۵۷ هزار و ۲ مورد در کشور ثبت ولادت شده است که از این تعداد ۵۶هزار و ۵۳۱ مورد در شهر و ۱۵۰ هزار و ۴۷۱ مورد در روستا متولد شده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۳۷ هزار و ۸۶۵ مورد ولادت پسر و ۳۱۹ هزار و ۱۳۷ هزار مورد ولادت دختر نیز در این ۵ ماهه به ثبت رسیده است که به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵.۸ پسر متولد شده است.

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت‌احوال کشور افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۸ درصد رشد ولادت را داشته‌ استو استان هرمزگان، قم و یزد به ترتیب با ۱۱.۴، ۹.۲ و ۹.۱ بیشترین رشد ولادت را در کشور داشته‌اند.

محزون یادآور شد: در هر شبانه‌روز ۴ هزار و ۲۳۹ و در هر ساعت ۱۷۷ ولادت در ۵ ماهه نخست امسال به ثبت رسیده است.

وی درباره آمار فوت در ۵ ماهه نخست امسال اظهار داشت: ۱۵۴ هزار و ۸۴ مورد فوت به ثبت رسیده که از این تعداد ۸۴ هزار و ۴۲۶ مورد آقایان و ۶۷ هزار و ۶۵۸ مورد خانم‌ها بودند.

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت‌احوال کشور افزود:‌ در هر شبانه‌روز ۹۹۴ و در هر ساعت ۴۱ واقعه فوت در کشور به ثبت رسیده است.

بخش نظردهی بسته شده است..