دلیل هجوم مگس‌های سفید چیست؟

no-thumbs

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در مورد آخرین وضعیت مگس‌های سفید در پایتخت و دلایل افزایش تعداد آنها توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد حقانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش تعداد مگس‌های سفید در پایتخت گفت: شهرداری منطقه ۹ طرحی را به صورت پایلوت برای ساماندهی مگس‌های سفید اجرا کرده است که بر اساس آن از سموم ارگانیک برای مهار آن‌ها استفاده کرده است.

 

وی با بیان اینکه سموم ارگانیک اثرات زیست محیطی مخربی ندارند افزود: استفاده از سموم ارگانیک سبب حفظ حشرات مفید شده و از سوی دیگر آفات را از بین خواهند برد.

 

وی با بیان اینکه مگس سفید پدیده جدیدی در پایتخت است که حاصل تغییرات آب و هوایی و استفاده بی‌رویه از سموم است، گفت: استفاده بی‌رویه از سموم در مناطق حاشیه‌ای و باغات اطراف تهران و همچنین کاهش نزولات آسمانی سبب افزایش جمعیت مگس‌های سفید شده است.

 

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه مگس‌های سفید به سلامت انسان‌ها لطمه‌ای وارد نمی‌کنند، ادامه داد: شهرداری تهران می‌تواند با سمپاشی و همچنین شست و شوی درختان با آب نسبت به مهار این درختان اقدام کند و اگر در منطقه‌ای بیش از حد معمول مگس سفید مشاهده شد باید نتیجه بگیریم که شهرداری در شست‌وشوی درختان با آب و یا سمپاشی درختان کوتاهی کرده است.

 

وی در پایان با اشاره به استفاده از سموم ارگانیک در منطقه ۹ گفت: در صورت موفق بودن، این طرح در مابقی مناطق نیز اجرایی خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..