وام مقاوم‌سازی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی

no-thumbs

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال موضوع ارائه وام مقاوم‌سازی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی و تکمیل و بهره‌‌‌برداری از ۷ هزار واحد مسکونی خیرساز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلیرضا تابش  در حاشیه مراسم افتتاح طرح ملی بهسازی بافت باارزش روستای درسجین شهرستان ابهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به شناسایی تعدادی از روستاهای هدف گردشگری در سراسر کشور اظهار داشت: روستاهای هدف گردشگری مدنظر محیطی مناسب برای گردشگران است که در سال‌های اخیر بافت برخی از آن‌ها در حال از بین رفتن بود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به تاریخ، معماری، بافت و کالبد و سایر موارد باارزش در حین اجرای عملیات مربوط به مطالعه برای نوسازی روستاهای هدف گردشگری تصریح کرد: در سراسر کشور ۸۷ روستای هدف گردشگری شناسایی شده که در ۶۵ روستای موردنظر اقداماتی از قبیل بدنه‌سازی و کف‌سازی انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز کرد: با احیای بافت تاریخی روستاها، این مناطق به وضعیت ثابت بازگردانده می‌شود تا زمینه و زیرساخت‌ها برای گردشگری ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های روستایی در بافت‌های باارزش ظرفیت بسیاری در جذب گردشگر دارند، گفت: امروز با افتتاح کالبد و کارهای عمرانی انجام شده در روستای درسجین باید بهسازی خانه‌های روستایی این منطقه آغاز شود.

تابش با بیان اینکه برای هر واحد روستایی فرسوده وام ۱۵ میلیون تومانی اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: واحدهای روستایی که به جذب گردشگر کمک کنند تسهیلات قرض‌الحسنه ۲ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در کشور و افزایش چشمگیر وضعیت اعتبارات امسال عنوان کرد: اجرای طرح هادی بستگی به منابع درآمدی و تخصیص اعتبارات دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال در یک هزار و ۲۰۰ روستای جدید اجرای طرح‌های هادی آغاز می‌شود، گفت: علاوه بر این بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام کشور مراحل تکمیلی را سپری می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون از مجموع ۳۴ هزار طرح هادی تعریف شده در کشور، این طرح در ۱۴ هزار روستا اجرایی شده است.

تابش در مورد بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی خاطرنشان کرد: امسال موضوع ارائه وام مقاوم سازی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی و تکمیل و بهره‌‌‌برداری از ۷ هزار واحد مسکونی خیرساز در دستور کار قرار دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..