دکتر علی وحدت اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری مشترک شرکت های الکترونیک و دانش بنیان ایران و جمهوری چک در پساتحریم

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک پیشنهاد کرد فهرستی از شرکت های الکترونیک و دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک به منظورشناخت فرصت ها و سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی و تعاونی دو کشور تبادل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز«علی وحدت» در دیدار با خانم« یانا ریشلین کوا» معاون پارک علم و فناوری نوفارو در جمهوری چک به معرفی حمایت ها و خدمات صندوق صنایع الکترونیک پرداخت و اظهار داشت: ایران به رغم مشکلات تحریم در تولید محصولات با فناوری بالا از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است.
وی یادآور شد: صنایع کشور هم اکنون قادرند در حوزه هایی چون تجهیزات پزشکی، قطعات الکترونیک خودرو، روشنایی های ال ایی دی، فرستنده ها و گیرنده ها، رادارها و تاسیسات مخابراتی بخشی از نیازهای کشور را با تولید محصولات با کیفیت تامین کنند.
وحدت افزود: در عین حال فعالیت صنایع ایران در تولید محصولات الکترونیک مصرفی که فاقد مزیت رقابتی بوده اند کمتر بوده است.
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک نیاز به توسعه بازار و معرفی محصولات ایرانی در بازارهای دنیا را مورد تاکید قرار داد و گفت: بر این اساس از جوینت و فعالیت شرکت ها با شرکت های خارجی که به رشد تولیدات صنعتی کشور بینجامد استقبال می کنیم.
وی بر این اساس حمایت از تجاری سازی تکنولوژی و ایده های جدید پارک علم و فناوری نوفارو در ایران و ارتقاء تکنولوژیک محصولات صنعتی کشور با همکاری این پارک دانش بنیان را از زمینه هایی دانست که همکاری دو کشور می تواند حول محور آن شکل گیرد.
وحدت خاطرنشان کرد: نقش صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در ایران تنها تامین مالی نیست، بلکه به عنوان بخش دولتی در صددیم فرصت ها را به شرکت های داخلی و شرکای خارجی آنها معرفی کنیم.
وی همچنین تلاش صندوق برای کمک به آموزش، تحقیق و توسعه و اخذ تائیدیه های بین المللی برای صنایع کوچی و متوسط را مورد اشاره قرار داد و افزود: صندوق در این زمینه ها تسهیلاتی را ارائه می کند که در صورت مشارکت شرکت های خارجی در تولید محصولات جدید، در تامین هزینه ها مشارکت خواهیم کرد.
وحدت در ادامه پیشنهاد کرد فهرستی از شرکت های فعال در حوزه الکترونیک و علم و فناوری ایران و پارک علم و فناوری نوفارو جمهوری چک همراه با معرفی توان و تخصص شرکت ها و زمینه های مورد علاقه برای همکاری تهیه و مبادله شده و زمینه های همکاری و سرمایه گذاری مشترک فراهم آید.
وحدت در این رابطه تاکید کرد: شرکت های اروپایی در پی دستیابی به بازار بزرگ ایران هستند و از این طریق می توانند ضمن ارتقاء تولید محصولات داخل از پتانسیل بازار ایران برای فروش و صادرات بهره مند شوند.
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در این رابطه دو امکان حضور شرکت های چک در ایران و متقابلا حضور شرکت های ایرانی در پارک علم و فناوری این کشور برای فعالیت را یادآور شد.
خانم ریشلین کوا نیز در این دیدار اظهار داشت: پارک علم و فناوری نوفارو مجموعه ای است که سرمایه گذاری آن به طور مشترک از سوی بخش خصوصی جمهوری چک و اتحادیه اروپا صورت گرفته است.
وی ادامه داد: علی رغم تازه تاسیس بودن نوفارو این پارک از توان و تخصص بالایی در حوزه های شهر هوشمند و هوشمندسازی سیستم های تامین انرژی برخوردار است.
معاون پارک علم و فناوری نوفارو افزود: این پارک تنها مرکز رشد و آر اند دی نیست و از تمام ایده های هوشمند برای تجاری سازی استفاده می کند.
خانم ریشلین کوا شرکت های بزرگ آی بی بی، فیلیپس و سیسکو را از جمله سرمایه گذاران در پارک علم و فناوری نوفارو معرفی کرد و اظهار داشت: شاید ایران یکی از آخرین بازارهایی است که درهای آن به روی دنیا گشوده شده است و دسترسی به این بازار از دلایل علاقمندی شرکت های خارجی برای حضور در ایران است.
وی در عین حال پارک علم فناوری نوفارو را دروازه ورود شرکت های ایرانی به بازارهای اروپا عنوان کرد و افزود: در صورتی که ایران نیز دارای شرکت های بزرگ در حوزه علم و فناوری است ما می توانیم ارتباط با آنها را تسهیل کنیم.
بر این اساس خانم ریشلین کوا از پیشنهاد مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک برای سرمایه گذاری و همکاری شرکت های دانش بنیان دو کشور استقبال کرد.
این گزارش حاکی است هیات بلندپایه و اقتصادی جمهوری چک در راس وزیر امور خارجه این کشور به ایران سفر کرده است. این هیات یکی از بزرگترین هیات های اقتصادی اروپایی است که تا کنون و به منظور همکاری در دوران پساتحریم وارد ایران شده اند.

بخش نظردهی بسته شده است..