پاسخگویی وجود ندارد:

لغو پرواز مشهد-یزد پس از ۶ ساعت معطلی مسافران در فرودگاه

پرواز شماره 990 شرکت هواپیمایی ایرتور که قرار بود مسافران مشهد را ساعت 05:45 صبح امروز به یزد جابه‌جا کند، پس از 6 ساعت تأخیر، لغو شد و مسافران را در فرودگاه سرگردان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز یکی از مسافران پرواز مشهد-یزد شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور در تماس تلفنی به فارس گفت: مقرر بود با پرواز شماره ۹۹۰ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تور صبح امروز ساعت ۰۵:۴۵ دقیقه از مشهد به یزد سفر کنیم در این راستا به همراه پدر و مادر سالخورده ‌و دختر ۵ ساله‌ام ساعت ۴ صبح در فرودگاه حاضر شدیم.

این مسافر ادامه داد: هنگامی که خود را برای سوار شدن به هواپیما و عبور از گیت آماده می‌کردیم ‌اعلام شد که این پرواز با حدود ۲ ساعت تأخیر ساعت ۸ صبح انجام می‌شود؛ در این راستا گوشه‌ای از سالن ترانزیت را برای استراحت انتخاب کرده و موقتاً آنجا نشستیم تا برای پرواز ساعت ۸ آماده شویم.

این مسافر ایرتور افزود: حدود ساعت ۰۷:۴۵ بود که دوباره اعلام شد این پرواز ساعت ۱۱ صبح انجام می‌شود؛ موضوع را از دفتر اطلاعات پرواز فرودگاه جویا شدیم که آنها علت بروز این تأخیر را نقص فنی هواپیمای پرواز اعلام کردند بنابراین دوباره مجبور به قبول شرایط شدیم و به همان گوشه ترمینال رفتیم.

این مسافر پرواز مشهد-یزد افزود: در کل مدتی که منتظر پرواز بودیم هیچگونه پذیرایی از مسافران توسط شرکت هواپیمایی انجام نشد در حالی که بسیاری از مسافران این پرواز را سالخوردگان و کودکان تشکیل می‌دادند.

وی بیان کرد: حدود ساعت ۱۰:۳۰ بود که اینبار اعلام شد پرواز شماره ۹۹۰ مشهد-یزد کلاً کنسل شده است و مسافران می‌توانند پول پرداختی بابت بلیت را از آژانسی که بلیت را از آنجا تهیه کرده‌اند دریافت کنند.

این مسافر افزود: این موضوع و معطلی طولانی، همه مسافران را خسته و عصبی کرد و با اعلام کنسل شدن پرواز بدون هیچگونه تعهدی از سوی شرکت هواپیمایی، تعدادی از مسافران از کوره در رفتند.

وی افزود: اینجانب‌ ساعت ۴ صبح با هتل محل اقامت خود در شهر مشهد تسویه کرده و بیرون آمدم و اکنون جایی برای اقامت نداریم ضمن آنکه رفتن به مرکز شهر برای برگرداندن بهای پرداختی بلیت هم برای من که ۳ نفر خردسال و کودک به همراه دارم مشکل است و اغلب مسافران هم شرایطی نظیر من را دارند.

این مسافر ایرتور گفت: در این شرایط هیچ یک از کارکنان و نمایندگان ایرتور توضیحاتی در این‌باره به ما ندادند و با لغو این پرواز، هیچ تعهدی هم برای شرکت هواپیمایی ایر‌تور ایجاد نمی‌شود و این منطقی نیست.

به گزارش فارس پس از تدوین آیین‌نامه حقوق مسافر در اردیبهشت‌ماه سال جاری، همه شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت‌ جوانب حقوق مسافران در پروازهای خود هستند؛ طبق این آیین‌نامه شرکت هواپیمایی باید بابت بروز این تأخیر از قبل پیامکی به مسافران ارسال می‌کرد و مدت زمان تأخیر پرواز در آن اعلام می‌شد تا مسافران در فرودگاه سرگردان نشوند.

البته به نظر می‌رسد باید نظارت دقیق‌تری بر نحوه اجرای این آیین‌نامه و مفاد آن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..