عارف خبرداد:

تدوین برنامه‌های راهبردی اصلاح‌طلبان برای مجلس/تشکیل شورایی برای هماهنگی انتخابات

معاون اول دولت اصلاحات تاکید کرد: اگر بتوانیم برخی از مسائل و مشکلات داخلی خود را حل کنیم، قطعا پیروزی در اسفند ماه برای اصلاح طلبان دست یافتنی و طبیعی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا عارف  در همایش اصلاح طلبان گیلان که با عنوان "در امتداد امید" برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم فرهیخته گیلان، اظهار داشت: مردم صبور و شکیبای این دیار همواره در تفکر اصلاح طلبی پیشرو بودهاند و این خصلت برجسته خود را در ۱۰۰ سال گذشته به خوبی به نمایش گذاشتهاند.

وی جوانان گیلان را همراهان نظام و انقلاب دانست و افزود: ویژگی بارز جوانان این استان پشتیبانی با شوق و شعور از نظام است.

عارف تاکید کرد: هدف از برگزاری جلسات این چنینی چیزی جز چاره اندیشی برای بهبود اوضاع کشور نیست.

معاون اول دولت اصلاحات در ادامه به سهم بالای زنان در میان فارغ التحصیلان دانشگاهها اشاره و اذعان کرد: باید بدانیم که برای پاسخگویی به نیازهای کشور چاره‌ای جز تقویت حضور بانوان در عرصههای مدیریتی نداریم.

وی استفاده از ظرفیتهای زنان در جامعه را ضروری خواند و یادآور شد: البته قابلیت و شایستگی نیز باید مبنای انتخاب قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به انتخابات پیش رو در اسفند ماه اشاره کرد و گفت: انتخابات مقطعی حساس برای کشور است و خوشبختانه امروز جوانان بیش از ما نسبت به این مسئله حساسیت دارند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان چارهای جز پیروزی در انتخابات ندارند، تصریح کرد: اگر بتوانیم برخی از مسائل و مشکلات داخلی خود را حل کنیم، پیروزی در اسفند ماه دست یافتنی و طبیعی خواهد بود.

عارف با اشاره به اینکه اصلاحطلبان خیلی زود برنامهریزی برای انتخابات پیشرو را کلید زدند، عنوان کرد: رسیدن به یک لیست واحد و اجماع کامل از جمله راهبردهایی است که می تواند در رسیدن به پیروزی نقش بزرگی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حرکت اصلاح طلبان باید بر مبنای مشترکات و پرهیز از اختلافات باشد، افزود: باید منافع جبههای را بر منافع گفتمانی ترجیح دهیم.

معاون اول دولت اصلاحات، انتخابات را فرصتی برای گسترش تشکیلات حزبی دانست و گفت: باید از سهم خواهی و وزن کشی یا به عبارتی جدا شدن از آرمان های مشترک پرهیز کرد.

وی ارتقاء مسئولیت پذیری در اصلاح طلبان را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: با تکیه بر عقل و خرد جمعی و شایستگیهای موجود میتوانیم به پیروزی برسیم.

عارف به انصراف خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و تاثیر این اقدام بر موفقیت دولت کنونی اشاره کرد و بیان داشت: اگر به عملکرد و گفتار خود در سال ۹۲ افتخار می‌کنیم، نباید با نسبت دادن این پیروزی بزرگ به چند نفر، ارزش آن را پایین بیاوریم.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری به وظیفه خود عمل کردم، افزود: در همه حوزهها باید چنین رفتاری از خود نشان دهیم.

عارف بر لزوم بهره گیری از نخبگان جامعه تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم از نخبگان تاثیرگذاری که در احزاب عضویت ندارند نیز بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه احزاب کوچک و ضعیف خیلی زود از بین می‌روند،عنوان کرد: از هر رفتاری که موجب از بین رفتن آرامش مردم می شود باید پرهیز کرد.

عارف با بیان اینکه ما اصلاح طلبان حق نداریم به نمایندگی از یک جبهه بزرگ رفتاری کنیم که باعث بیهویت شدن این جبهه شود، افزود: پرهیز از هرگونه حاشیهسازی و پاسخ دادن به حاشیهها ضرورت دارد.

وی استفاده از ظرفیت‌های بانوان و جوانان را از اولویت‌های اصلاح‌طلبان خواند و گفت: باید افرادی را بیابیم که قابلیت کافی برای کاندید شدن در انتخابات مجلس را داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم ارتقاء جایگاه مجلس، گفت: مجلس همواره باید منافع ملی را در نظر بگیرد و از دخالت در امور اجرایی پرهیز کند.

وی از آمادگی اصلاح طلبان برای حضور در فضاهای مختلف از جمله دانشگاهها برای تبیین گفتمان خود خبر داد و گفت: اصلاحات نزدیکترین گفتمان را به انقلاب دارد.

وی خواستار بکارگیری مکانیزمهای بومی توسط کاندیدای اصلاح طلب شد و خاطرنشان کرد: شرایط در مناطق مختلف کشور متفاوت است و کاندیدایی باید برگزیده شوند که مورد تایید و حمایت مردم باشند.

عارف بر لزوم همدلی، همگرایی و انسجام حداکثری بین اصلاحطلبان تاکید کرد و افزود: اخلاق مداری، عقلانیت و خرد جمعی باید همواره مورد توجه باشد.

رییس بنیاد امید ایرانیان در این همایش از تدوین برنامه‌های راهبردی اصلاح‌طلبان برای انتخاب مجلس خبرداد و گفت:‌ شورایی نیز برای هماهنگی انتخابات مجلس در سراسر کشور توسط اصلاح‌طلبان تشکیل شده است.ایلنا

بخش نظردهی بسته شده است..