فعالیت تربیتی ۲۲روحانی در زندان های یزد

no-thumbs

مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: حدود ۲۲ روحانی در زندان های یزد ،تبلیغ و برگزاری کلاس های دینی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز،حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد، به همراه حجج اسلام حبیبیان، رئیس ستاد اقامه نماز و مدیر مدرسه علمیه امام(ره) یزد، رضا خدادادی، مسئول آمار و بررسی، سید مهدی حسینی راد، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه حوزه استان از کانون اصلاح و تربیت یزد بازدید کرد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد اظهار داشت: طبق آماری موجود در حدود ۲۲ روحانی در زندان های یزد مشغول به امر تبلیغ و برگزاری کلاس های دینی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس گفت: متاسفانه با وجود اینکه بسیاری از زندانیان در دوران حبس خود اصلاح و به جامعه باز می گردند اما همیشه تحت الشعاع لفظ زندانی هستند

وی به مسئولین امر در کانون اصلاح و تربیت و ندامتگاه های استان توصیه کرد: باید تلاش شود تا لفظ زندانی و نگاه بدی که نسبت به یک فرد زندانی در جامعه بعد از آزادی است تغییر کند و این جز با فرهنگ سازی و انجام تبلیغات امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) که می فرمایند: ای علی(ع)، اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، برای تو بهتر از آن چیزی است که خورشید برآن می تابد، در حالی که ولایت تو را پذیرفته باشد گفت: مسئولین کانون های اصلاح تربیتی در سرتاسر کشور باید تمام همت خود را در راه آزاد کردن نوجوانان و جوانان از پشت میله های نفسانی به کار گیرند که اگر چنین شود امتی را نجات داده اند.

در این دیدار مهندس موسی احمدی مدیرکل اداره کل زندان های استان یزد نیز گفت: با توجه به اینکه زندان از دستگاهی حاکمیتی است که به هیچ جناح و گروهی وابسته نیست اظهار داشت: با این وجود متاسفانه هیچ کس آن طور که باید و شاید به زندان ها توجه ای ندارد و از مردم گرفته تا مسئولین نسبت به این قشر با یک نگاه بدبینانه می نگرند.

وی با بیان اینکه در جامعه تنها به فکر مجازات مجرم هستیم گفت: وقتی این تفکر در جامعه حاکم می شود که مجرم را تنها باید مجازات کنند و به عواقب آن فکر نمی کنند باعث می شود تا اگر سرپرست و نان آور خانواده دستگیر و زندانی شد، متاسفانه تمام اعضای خانواده وی نیز مجرم شوند.

وی در پایان از مردم و مسئولین خواست تا تفکرشان نسبت به فرد مجرم که دوران اصلاح و تربیتی خود را در زندان گذرانده عوض کنند و به دید قبل به او نگاه نکنند.

در ادامه این بازدید مدیر حوزه علمیه استان یزد به همراه معاونین خود و شهمیر صاحبی رئیس کانون اصلاح و تربیت یزد از کلاس احکام و قرآن کریم، کارگاه آموزشی معرق کاری روی فلز، کارگاه مهارت های زندگی، محل پرورش پرندگان و دیگر دوره های آموزشی در این مرکز بازدید و با مربیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت دیدار و گفتگو کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..