آینده ای خوش در انتظار صنعت فولاد یزد:

رونق صنعت فولاد ایران پس از لغو تحریم ها

شرکت "پوسکو" از کره جنوبی و شرکتی به نام "نیپون استیل اند سومیتومو متال کورپ" از کشور ژاپن در میان شرکت های آماده فروش فولاد به ایران هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز بهادر احرمیان یکی از اعضای انجمن فولاد ایران می گوید:"سال گذشته، ایران ۱۲-۱۹ میلیون تن فولاد وارد کرد. ما هرگز نمی خواهیم شاهد چنین وضعیتی باشیم. ما قطعا می توانیم خودمان فولاد مورد نیازمان را تولید کنیم. ما آماده افزایش میزان تولید خود هستیم.

خبرگزاری "رویترز" با انتشار گزارشی به تاثیر لغو تحریم ها بر صنعت فولادسازی ایران اشاره کرده است. این خبرگزاری اشاره می کند فولادسازی اشاره می کند که پس از لغو تحریم ها فرصت بیش تری برای صادرات فولاد ایران به عنوان یکی از اقلام کلیدی افزایش خواهد یافت و این خبر خوبی برای صادرکنندگان فولاد خارجی نخواهد بود.

این خبرگزاری با اشاره به این که ایران قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی میزان تولید فولاد خود را به ۵۵ میلیون تن برساند برخی از شرکت های خارجی درصدد ارائه فناوری های مدرن به ایران برای توسعه کارخانه های تولید فولاد و یا فراهم آوردن تجهیزات پایه ای برای فراوری سنگ آهن و مواد اولیه تشکیل دهنده مورد نیاز برای تولید فولاد هستند.

این خبرگزاری در ادامه اشاره می کند که شرکت "پوسکو" از کره جنوبی و شرکتی به نام "نیپون استیل اند سومیتومو متال کورپ" از کشور ژاپن در میان شرکت های آماده فروش فولاد به ایران هستند. بهادر احمریان یکی از اعضای انجمن فولاد ایران می گوید:"سال گذشته، ایران ۱۲-۱۹ میلیون تن فولاد وارد کرد. ما هرگز نمی خواهیم شاهد چنین وضعیتی باشیم. ما قطعا می توانیم خودمان فولاد مورد نیازمان را تولید کنیم. ما آماده افزایش میزان تولید خود هستیم." او اشاره کرده که در سال جاری میلادی قرار است ۳ تا۴ میلیون تن فولاد بیش تر از سوی ایران تولید شود.

رویترز در ادامه اشاره می کند که میزان واردات فولاد ایران از ۱۲.۲ میلیون تن در سال ۲۰۰۷ میلادی به ۴.۵ میلیون تن در سال گذشته کاهش یافته است. احمریان اشاره می کند که لغو تحریم های وضع شده علیه ایران سبب دسترسی آسان تر آن کشور به بازارهای تجاری و مالی بین المللی شده و افزایش صادرات فولاد ایران کمک خواهد کرد.

رویترز در ادامه اشاره می کند که صنعت خودروسازی ایران نیاز مبرمی به تولید فولاد آن کشور دارد و ایران در سال گذشته ۱۷.۳ میلیون تن از آلیاژ مصرف شده را تولید کرده است که خدود یک سوم میزان آلیاژ مورد استفاده در کل خاورمیانه را شامل می شود. یکی از منابع نزدیک به بخش استراتژی بازاریابی "پوسکو" می گوید که ایران یکی از مهم ترین بازارهاست و در سطح جهانی پنجمین تولیدکننده بزرگ فولاد است. او اشاره می کند که پیش از وضع تحریم ها آن شرکت ۲۰۰ هزار تن فولاد به ایران فروخته بود.

رویترز در ادامه اشاره می کند که شرکت روسی "تی ام کی" نیز در میان شرکت هایی که اعلام آمادگی کرده که در صورت لغو تحریم ها آماده صادرات لوله های فولاد به ایران برای استفاده در صنعت نفت خواهد بود. رویترز در ادامه می نویسد:"شرکت "آرکلورمیتال" بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان نیز خواستار همکاری بیش تر با ایران است.

بخش نظردهی بسته شده است..