گمرک یزد رتبه ۱۱ کشور است

no-thumbs

مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به ضرورت توسعه صادرات ایران گفت: گمرک استان یزد رتبه 11 کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسید اصغر چاوشی زاده در گفت و گو با خبرنگار برنا در یزد، با اشاره به اینکه محصولات استان یزد شامل ۱۰۰ قلم است که به ۴۵ کشور صادر می شود، اظهار داشت: عراق نخستین مقصد صادرات کالاهای استان یزد است و ۷۴ درصد وزن و ۵۸ درصد کل صادرات استان یزد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه امسال ۷۰۲ تن کالا به ارزش ۲۲۴ میلیون دلار از یزد به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هلند، گرجستان و ده‌ها کشور دیگر صادر شده که بیش از نیمی از کالاهای صادراتی استان یزد را کاشی و سرامیک و بخشی از آن را شیشه های ساختمانی تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: استان یزد در حالی در بین ۱۲۱ گمرک کشور رتبه یازدهم در صادرات را از آن خود کرده است که بخش قابل توجهی از محصولات گلخانه ای و مواد معدنی این استان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر می شود و تلاشهای انجام شده برای تغییر این روند به نفع استان یزد نیز بی نتیجه بوده است.

چاوشی زاده همچنین با اشاره به وضعیت واردات استان یزد بیان کرد: امسال ۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون دلار وارد استان یزد شده که عمده این واردات، ماشین آلات بوده است.

وی با بیان اینکه گاهی کم اظهاری نیز در گمرک مشاهده می شود، افزود: شعار ما احترام، کنترل، سرعت و دقت است و با توجه به این شعار و تحقق آنف امسال بالغ بر یک میلیارد تومان مطالبه نامه کسر دریافتی با جریمه بالغ بر ۴۵۵ میلیون تومان به صاحبان کالا ابلاغ شده است.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..