معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد اعلام کرد:

تحصیلات ۳۰ درصد کارمندان در یزد دیپلم یا زیردیپلم

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به ارایه خدمت بالغ بر 41 هزار نفر در دستگاه های اجرایی این استان گفت: 30 درصد کارمندان دولت در یزد را افراد دیپلم و زیردیپلم تشکیل می دهند که باید برای آموزش و ارتقای آنان برنامه ریزی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیدمجتبی حسینی پور در دومین نشست هم اندیشی مسئولان تحول اداری دستگاه های اجرایی استان افزود: به استناد آمار موجود، سطح تحصیلات حدود ۳۰ درصد از کارمندان استان دیپلم و زیر دیپلم است که این وضعیت می تواند کارایی و اثربخشی فعالیت های دستگاه های اجرایی را تحت تاثیر قرار دهد، از این رو برای افزایش بهره وری دستگاه ها، توانمند سازی این افراد ضرورت دارد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه تحول اداری اظهار کرد: تاکید دولت بر نمود یافتن این فعالیت ها در سطح جامعه و نزدیک شدن مباحث توسعه مدیریت به مدیریت توسعه است.
حسینی پور با ابراز رضایت از طرح های صورت گرفته در حوزه تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی افزود: عملکرد مثبت دانشگاه باید در ارتقای سلامت مردم نیز نقش موثر داشته باشد.
این مسوول با اشاره به ورود خوب دانشگاه به مباحث تحول اداری گفت: پیاده سازی سیستم اتوماسیون تردد، طرح قیمت تمام شده خدمات و سیستم رصد نیروی انسانی از جمله برنامه هایی است که می تواند تاثیرات مثبت اجتماعی به همراه داشته باشد و در سایر دستگاه های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.
محمدرضا وفایی نسب معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست ورزش، نشاط و شادابی کارمندان دولت را پیش نیاز افزایش کارایی دستگاه ها عنوان کرد و گفت: وقتی کارمندان دستگاه شاداب و بانشاط باشند، روحیه پاسخگویی و ارائه خدمات در آنان افزایش می یابد.
در این نشست که با حضور نمایندگان ۲۰ دستگاه اجرایی در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد، تجربیات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه تحول اداری از جمله مهندسی مجدد فرآیند ها، زمینه سازی استقرار مدیریت دانش، برنامه ریزی برای رفاه کارمندان، تشکیل کمیته پژوهش HSR، ایجاد سیستم تشویقی و تنبیهی برای مسوولان، استقرار اتوماسیون تردد و حضور و غیاب کارمندان از راه دور، ترسیم برنامه استراتژیک و انجام طرح های رضایت سنجی ارایه شد.
در این نشست همچنین با طرح موضوع توانمندسازی دستگاه های اجرایی در اجرای برنامه های اصلاح نظام اداری، مقرر شد محورهای اصلی در نشست های آتی به صورت تخصصی عنوان و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بخش نظردهی بسته شده است..