ساختمان شکیب در مهریز به دانشگاه یزد واگذار شد

no-thumbs

در نشستی که با حضور رییس دانشگاه یزد، فرماندار مهریز و خیر نیکوکار جعفر شکیب و تنی چند از مسؤولان ذی‌ربط در دانشگاه یزد برگزار شد، ساختمان شکیب واقع در شهرستان مهریز به پردیس مهریز دانشگاه یزد واگذار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرییس دانشگاه یزد  در بازدید از مجموعه آموزشی فرهنگی شکیب که از سوی بانی آن به دانشگاه یزد واگذار شده است، گفت: این مجموعه دارای امکانات آبرومند هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ اجراست و باید استفاده درستی از آن شود و این یک وظیفه ملی و استانی است که از این ظرفیت موجود استفاده شود. وی تصمیم این خیر نیکوکار را یک محرک و تسریع‌کننده بسیار خوبی برای راه‌اندازی و توسعه پردیس مهریز عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه مرمت ساختمان باغ شجاع لشکر که پیش از این به پردیس مهریز واگذار شده است، بسیار زمان می‌برد و فضای آن در حال حاضر برای آموزش زیاد مناسب نیست، تصمیم داریم با استفاده از ساختمان شکیب، از اول مهرماه جاری پردیس مهریز را رسما راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به بازدید دکتر محمد حسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم از این مجموعه، آن را برای آموزش بسیار مناسب دانست و خواستار راه‌اندازی و بهره‌برداری هرچه سریعتر این مجموعه  شد. دکتر اولیاء با تاکید بر تصویب و ایجاد رشته‌های متناسب با منطقه و رشته‌های کاربردی که نیاز اشتغال جوانان را برطرف کند  افزود: سعی ما بر این است که هرچه سریعتر این مرکز را فعال کنیم و بهترین کاری که در این مقطع زمانی امکان اجرای آن وجود دارد انجام فعالیت‌های پژوهشی با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتراست، افرادی که مراحل آموزشی را طی کرده‌اند و برای انجام کارهای پژوهشی خود نیاز به مکان مناسب دارند و این مجموعه بهترین گزینه است. به گفته وی از اول مهرماه جاری این مجموعه فعال خواهد شد و به تدریج مراحل تصویب و راه‌اندازی رشته‌ها انجام می‌شود. وی این قول مساعد را داد که با راه‌اندازی این مجموعه بسیاری از همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی در این مکان برگزار شود و خاطر نشان کرد به طور یقین وجود دانشگاه برای توسعه این منطقه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: جدا از نگرانی‌هایی که برای مسایل فرهنگی وجود دارد، واقعیت این است که یکی از پایه‌های  توسعه هر منطقه‌ای مباحث آموزش عالی است متاسفانه مهریز در استان یزد از این جهت عقب افتاده بود و خیلی زودتر باید این امر در مهریز انجام می‌شد. رییس دانشگاه یزد ارزش و اهمیت اقدام این بانی نیکوکار را بسیار فراتر از مباحث ظاهری دانست و اظهار کرد: بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا عمدتا با همت و سرمایه‌گذاری افراد خیر ساخته شده است.

دکتر اولیاء اظهار داشت نیت خیر این حرکت می‌تواند پایه‌گذار حرکت‌های بعدی در توسعه شهرستان باشد و ما شاهد این باشیم که دانشگاه نه فقط در استان یزد بلکه در سطح ملی وظیفه اصلی خود را که کمک به توسعه کشور است انجام دهد نه اینکه صرفا دانشگاه یک بخش جدا از اقتصاد کشور باشد و امیدواریم این قدم مثبت را برداریم و این نشست یک نقطه شروعی برای باقیات‌الصالحات باشد که اثرات آن سالها ادامه داشته باشد.

در ادامه فرماندار مهریز با اشاره به برنامه‌های مفید دانشگاه یزد برای این مجموعه گفت: دانشگاه یزد این قول را داده است که بهترین استفاده را از این مجموعه داشته باشد و از اول مهرماه جاری دانشجویان دکترا در این مجموعه مستقر خواهند شد و برمبنای توافق‌نامه‌ای که امضا خواهد شد، سال آینده برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام خواهد شد. سید محمد رستگاری خاطرنشان کرد این مجموعه با نام پردیس مهریز زیر نظر دانشگاه یزد فعالیت خود را ادامه خواهد داد. وی تصریح کرد: بسیاری از ادارات خواستار این بودند که این مجموعه در اختیار آنها قرار گیرد اما با نظر جعفر شکیب، بانی این امر خیر تصمیم بر این شد که این مجموعه تبدیل به مجموعه دانشگاهی معتبر در سطح کشور شود وهمچنین بازدید دکتر محمدحسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم و قول مساعدی که برای انجام مابقی کارها داده شد یکی از نکات قوت برای توسعه پردیس مهریز محسوب می‌شود.

وی با تشکر از همه کسانی که در این امر دخیل بودند در خصوص این مجموعه گفت: این مجموعه در زمینی به وسعت ۴هزارو ۲۰۰ مترمربع و در دوطبقه با زیربنای ۵هزار و ۳۰ متر مربع در طی زمان‌بندی مشخص و با نظم و ترتیب خاص در شهرستان مهریز با مساعدت و دلسوزی بانی این مجموعه احداث شد و قطعا برای این شهرستان واین استان و کشور منشا خیر خواهد بود. جعفر شکیب بانی این مجموعه و از خیرین شهرستان مهریز نیز با تشکر از فرماندار این شهرستان و کسانی که در این امر همراه بودند گفت: باعث افتخار است که توانستیم این امر مهم را انجام دهیم و در آینده برای مردم مهریز باعث خیر وشادی و ارتقای دانش شویم . وی ابراز امیدواری کرد که این مجموعه برای پیشرفت علم بتواند مفید و مثمرثمر باشد. در پایان حاضران از باغ شجاع لشکر واقع در مجاورت این مجموعه بازدید کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..