مدیر کل بیمه سلامت استان یزد:

بیمه رایگان ۸۰ هزار نفر در یزد/ارتقاء سلامت در یزد

از اوایل اجرای طرح تحول نظام سلامت تا کنون 80 هزار نفر بصورت رایگان بیمه شدند و اداره کل بیمه سلامت استان، از مجموع 115 میلیارد تومان هزینه های درمانی در سال 93، 20 میلیارد تومان به افراد بیمه شده اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمدیر کل بیمه ی سلامت استان یزد داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت،در بیمارستان های دولتی- دانشگاهی در بخش بستری ، سهم پرداختی به کارکنان دولت و نیروهای مسلح، ۶ درصد و بیماران تحت پوشش کمیته ی امداد امام خمینی (ره) و روستاییان،سه درصد می باشد.

محمد دریجانی با اعلام این خبر افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیمار یا همراه او جهت دریافت دارو و تجهیزات، نیازی به مراجعه به بیرون از بیمارستان و مراکز درمانی دولتی -دانشگاهی ندارند، به طوریکه ماهیانه ۱۷ هزار فرم خوداظهاری با حضور نماینده ی ناظر بر بالین بیمار، تکمیل و در صورت عدم رعایت، به بیمارستان مربوطه تذکر و مراحل اصلاح فرآیند و برگشت هزینه ی پرداخت شده، صورت می گیرد.

وی خطر نشان کرد: ارتقای ویزیت که یکی از مولفه های ارتقای کیفیت خدمات در اجرای طرح تحول است، در کلینیک های دانشگاه علوم پزشکی یزد،با جدیت تمام، تحت نظارت  است و ویزیت هشت بیمار در هر ساعت، به منظور معاینات دقیق تر جهت درمان بیمار توسط پزشک، در سطح بسیار مطلوبی ارزیابی می شود.

دریجانی پیرامون چالش های آینده ی طرح تحول اذعان داشت: کمبود تخت در بیمارستان های دولتی- دانشگاهی، قابلیت اجرای این طرح را در این مراکز کاهش داده است و همچنین عدم سطح بندی خدمات و نامشخص بودن جایگاه پزشک خانواده،باعث افزایش بار مراجعه ی بیماران به  پزشکان متخصص و فوق تخصص و نهایتا منجر به افزایش هزینه های درمان و کاهش کیفیت خدمات می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..