۸درصددانش‌آموزان یزد تبعه خارجی هستند

no-thumbs

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تعداد دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید استان را بیش از 215 هزار نفر ذکر کرد که از این تعداد حدود 22 هزار دانش‌آموز، کلاس اولی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاحمد شیرزاد، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۰۵ هزار و ۲۶۳ دانش آموز دختر و ۱۱۰ هزار و ۴۷۵ دانش آموز پسر در ۱۸۳۵ آموزشگاه شامل مدارس دولتی، غیرانتفاعی، بزرگسالان و پیش‌دبستانی، مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی افزود: امسال استان یزد قریب به ۲۲ هزار دانش آموز سال اولی خواهد داشت که شامل ۱۱ هزار و شش دانش‌آموز پسر و ۱۰ هزار و ۵۴۱ دانش‌آموز دختر هستند که در ۶۷۸ آموزشگاه استان سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

این مسئول با اشاره به این که ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس برای سال تحصیلی جدید هنوز قطعی نشده است، اظهار کرد: در سال گذشته تحصیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز تبعه خارجی که معادل هشت درصد دانش اموزان استان بودند، در مدارس مشغول به تحصیل بودند.

شیرزاد در مورد مشکل کمبود مربی در مدارس استان نیز خاطرنشان کرد: امسال کمبود معلم را در هیچ مقطعی نخواهیم داشت و این مشکل از طریق طرح‌های سرباز معلم، بکارگیری معلمان بازنشسته و بسته‌های مدارس حمایتی مرتفع شده است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..