در گفت‌وگو با آنا

ورزش به اندازه درس خواندن برایم اهمیت دارد

no-thumbs

دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یزد معتقد است همان‌گونه که باید درس بخوانیم، خوب هم باید به ورزش بپردازیم و برای من ورزش به اندازه درس خواندن اهمیت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز ثریا تیموری دانشجوی ورودی سال ۸۷ رشته پزشکی دانشکده علی بن ابیطالب (ع) دانشگاه آزاد اسلامی یزد در دومین جشنواره لقمان حکیم به عنوان دانشجوی نخبه پزشکی معرفی و از او قدردانی شد و جایزه خود را در حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر لاریجانی قائم مقام ریاست دانشگاه در امور پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاه از دکتر واشقانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد.

خبرنگار یزدی نیوز به همین مناسبت با این دانشجوی نخبه به گفت‌وگو نشسته است.

* به عنوان نخستین سوال؛ از اختراع خود در ژنو سوئیس و کسب مدال طلا در سال ۲۰۱۴ توضیحاتی بفرمائید

– اختراع من سنسور هوشمند چندمنظوره مثانه ویژه بیمارانی است که کنترل ادرار ندارند و ایده آن زمانی که در بیمارستان بودم و جوانی که از کمر به پایین فلج بود و مشکلات عدم کنترل ادرار را در ایشان دیدم به ذهنم خطور کرد. در زمینه تجهیزات پزشکی اختراع وسیله‌ای که در لاپراسکوپی به جراحان کمک می‌کند که دید بهتری در زمان جراحی داشته باشند؛ همچنین یک سرنگ پمپ که تنظیم می‌کند در هر دقیقه چندقطره به بیمار تزریق شود و نیازی به حضور پرستار ندارد، اختراع کردم و در زمینه نفت و گاز هم یک دکتور هوشمند گاز اختراع کردم.

* همان‌طور که گفتید در زمینه نفت و گاز هم اختراعی داشتید آیا این اختراع ارتباطی با رشته تحصیلی شما دارد ؟

– به طور کلی کسی که وارد زمینه اختراعات می‌شود، مدام ایده‌های گوناگونی به ذهنش می‌رسد.

* اوقات فراغت خود را به چه نحوی صرف می‌کنید ؟ آیا اهل فیلم دیدن هستید ؟

– باید عرض کنم کلاً وقت آزاد کم دارم ولی ترجیح می‌دهم فیلم‌هایی برای تقویت زبان انگلیسی به زبان اصلی ببینم و در کل باید به عرض برسانم که برای لحظه لحظه وقت خود در روز برنامه‌ریزی کرده‌ام.

* با خبرشدیم در کنار فعالیت در زمینه انکولوژی قلب و عروق، بیماری‌های متابولیک تجهیزات پزشکی، نفت و گاز به ورزش هم علاقه‌مند هستید. در این مورد توضیح بفرمائید.

– بله من علاوه بر عضویت در تیم والیبال خواهران دانشگاه، عضو تیم شنا پروانه هستم و مقام‌های استانی نیز دارم و اعتقاد دارم همان‌گونه که باید درس بخوانیم خوب هم باید به ورزش بپردازیم .

* در مورد فعالیت‌های پژوهشی هم توضیحاتی بفرمائید.

– برای انجام فعالیت‌های پژوهشی مطمئنا نمی‌توان به کتاب‌های دانشگاهی بسنده کرد چون این کتاب‌ها قدیمی هستند و اطلاعات پژوهشگر باید به روز باشد.

* مناسبت این مصاحبه انتخاب شما به عنوان دانشجوی نخبه رشته پزشکی در جشنواره لقمان حکیم دانشگاه آزاد بوده است در مورد این جشنواره و نحوه انتخابتان اطلاعات بیشتری به ما بدهید.

– دومین دوره جشنواره لقمان حکیم با انتخاب و تجلیل از نخبگان این رشته و گرایش‌های مربوط به رشته پزشکی است که بنا به گفته دبیر علمی جشنواره ۷۰۰ رزومه از کل کشور دریافت شده بود که این جانب به عنوان دانشجوی نخبه رشته پزشکی انتخاب شدم.

در توصیه به دانشجویان رشته پزشکی باید بگویم رشته پزشکی دوره طولانی ۷ ساله دارد و این طولانی بودن باعث خستگی می‌شود و دانشجو در سال آخر واقعا خسته خواهد شد . چه بهتر است که دانشجویان پزشکی وقت اضافه خود را در زمینه تحقیق و پژوهش بگذرانند تا هم در زمینه وقت آنان به صورت مفید بگذرانند و هم یک فعالیت خوب و مفیدی در دوران دانشجویی داشته باشند

وی همچنین علاقه‌مندی خود را برای تخصص در رشته انکولوژی اعلام کرد.

برگزیده جشنواره لقمان: ورزش به  اندازه درس خواندن برایم اهمیت دارد

بخش نظردهی بسته شده است..