به میزبانی سما واحد یزد

هشتمین جشنواره مسابقات کشوری قرآن در سما

no-thumbs

هشتمین جشنواره مسابقات کشوری قرآن در سما به میزبانی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  مراسم افتتاحیه هشتیمن جشنواره مسابقات کشوری قرآن در سما امروز سه‌شنبه هفدهم شهریور به همت معاونت فرهنگی سازمان سما و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی یزد در معاونت سما واحد یزد و با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، دکتر پروین غضنفری مدیر فرهنگی سازمان سما، دکتر محمدرضا اسلامی رئیس واحد یزد، محمدرضا رحیمی معاون سما واحد یزد و … آغاز شد.

در این دوره از مسابقات ۵۰۰ شرکت کننده از سما سراسر کشور در سه سطح کارکنان، دانشجویان و دانش‌آموزان و در ۵ رشته قرائت به روش ترتیل، تحقیق، حفظ، تفسیر و پژوهش در قرآن به رقابت می‌پردازند.

خداوند عزت، کمال، قدرت، زیبایی و عدل مطلق است

به گزارش خبرنگار آنا در ابتدای این مراسم ناصری یزدی با خیرمقدم به شرکت کنندگان در این مسابقات کشوری و با تشکر از مسئولان برگزار کننده اظهار کرد: قرآن کلام خداست و نمی‌توان در مورد خوب و عالی بودن آن شرح داد، چون خداوند خود عزت، کمال، قدرت، زیبایی و عدل مطلق است و ما همه فقرا درگاه او هستیم و او غنی و بی‌نیاز است.

وی با توجه به دوران حضور حضرت امام (ره) در نجف اشرف اظهار کرد: امام (ره) می‌فرمودند ما وقتی دعا می کنیم با خدا حرف می زنیم و وقتی قرآن می خوانیم مخاطب خداوند هستیم و ما خود را مقابل قرآن قرار می‌دهیم.

امام جمعه یزد از انس امام (ره) با قرآن نیز مطلبی یادآور شد و گفت: ایشان قرآن را در چهار نوبت بعد از نماز صبح، بعداز نماز مغرب و عشاء، شب و سحر قرائت و روزانه ده جزء قرآن را تلاوت می‌کردند.

امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در این استان گفت: کسانی که با بهترین کلام آشنا می شوند خود باید جزو برترین ها باشند.

ناصری با توجه به آیاتی از کلام الله مجید گفت: قرآن شفا و رحمت است ، شفای انسان از دردهای درونی و قلبی مثل حسد، کبر، دروغ و دورویی است و آنها که بهره نمی گیرند گمراه می شوند و سوء استفاده می کنند و اینجاست که عرفان‌های کاذب و ادیان دروغی پدیدار می شود .

امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در این استان با بیان روایتی از امام باقر (ع) که در جلد دوم اصول کافی آمده گفت: آنها که قرآن تلاوت می کنند سه گروهند گروه اول: قرآن را می خوانند و وسیله معاش خود قرار می دهند و فخرفروشی می کنند. گروه دوم قرآن را می‌خوانند و لحن و صوت آن را یاد می گیرند و حفظ می کنند اما حدود قرآن را ضایع می کنند یعنی دستورات الهی را اجرا نمی کنند و دسته سوم قرآن می خوانند و این دارو را در قلب خود قرار می دهند و کسالت های درونی خود را تسکین می دهند و مرض های قلبی مثل دوری از خدا، حسد، کبر را التیام می بخشند که امیدوارم همه شرکت کنندگان در این مسابقه سراسری و محفل نورانی جزء گروه سوم باشند که البته همین طور هم هست.

مسابقات سراسری قرآن در سما در مدت سه روز نفرات برگزیده خود را خواهد شناخت.

بخش نظردهی بسته شده است..