نصب جداکننده‌های ترافیکی در معابر شهر یزد

no-thumbs

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد از نصب جداکننده‌های ترافیکی برای مدیریت ترافیک معابر کم عرض و پرترافیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز«محمدرضا شفیعی» افزود: شورای ترافیک استان شهرداری یزد را ملزم به نصب جداکننده برای جلوگیری از دور زدن خودروها و ورود ترافیک از کوچه‌های منتهی به این خیابان‌ها کرده است. وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری یزد، نصب جداکننده‌های بتنی را برای اجرای این مصوبه در دستور کار قرار داده است. این مسئول از نصب جداکننده‌ها در برخی از معابر شهر از جمله خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان دهم فروردین، تقاطع ۲۲ بهمن، تقاطع فاطمیه، تقاطع دولت‌آباد، ابتدای خیابان شهید عابدی و…  خبر داد. به گفته شفیعی، جداکننده‌های ترافیکی در نقاط پرحادثه معابر شهر که از سوی پلیس راهور شناسایی شده است، نصب می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های مداوم پلیس راهور، مبنی بر کثرت تصادفات در خیابان آیت‌الله کاشانی، نصب جداکننده‌های ترافیکی در نقاط پرحادثه این خیابان در دستور کار قرار گرفت.

معاون شهردار درباره تداوم اجرای این طرح در طول خیابان آیت‌الله کاشانی نیز گفت: با توجه به وجود مراکز خدماتی از جمله بیمارستان، پمپ بنزین و… نصب جداکننده‌ها در طول این خیابان نیاز به بررسی بیشتری دارد. وی افزود: این معاونت در نظر دارد که این جداکننده‌ها را در دیگر معابر شلوغ، پرترافیک و کم عرض شهر از جمله خیابان فرخی، خیابان امام خمینی(ره) و… نصب کند. این مسئول اضافه کرد: نصب جداکننده‌های بتنی در خیابان آیت‌الله کاشانی، منجر به کاهش چشمگیر تصادفات در نقاط پرحادثه این خیابان شده و از این رو نصب این موانع در دیگر نقاط حادثه‌خیز معابر شهری نیز با جدیت دنبال خواهد شد.
شفیعی از تخصیص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح جداسازی رفوژ میانی معابر خبر داد و افزود: این اعتبار برای اصلاح هندسی، ساماندهی مسیر پیاده‌روی، اجرای گذرگاه عابرپیاده به ویژه گذرگاه معلولان از میان جداکننده‌ها، نصب چراغ‌های راهنمایی و… هزینه می‌شود. وی از اجرای طرح نصب جداکننده‌های ترافیکی در شهر یزد و ایجاد گذرگاه‌های ویژه عابرپیاده به ویژه معلولان برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: این گذرگاه مجهز به مسیر تردد عابران پیاده و معلولانی است که با ویلچر از عرض خیابان تردد می‌کنند. وی ادامه داد: این طرح برای اولین بار در کشور در شهر یزد اجرا شد و دیگر شهرهای کشور نیز در حال بهره‌برداری از آن در معابر شهری هستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد، رهاورد تلاش شهرداری برای نصب جداکننده‌های ترافیکی را روان‌سازی ترافیک، کاهش تصادفات و اصلاح هندسی معابر عنوان کرد.
به گزارش همشهری،به گفته وی، راکبان موتوسیکلت نیز قابلیت عبور از این جداکننده‌ها را ندارند و شاهد رانندگی قانونمند راکبان موتوسیکلت به عبور از لاین مجاز هستیم. به‌گفته شفیعی یکی دیگر از طرح‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد لاین‌بندی خطوط تردد خودروها در معابر شهری است که مطالعات آن در حال انجام است.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..