استاندار یزد هشدار داد :

فرافکنی در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد

استاندار یزد با بیان اینکه مسوولان نباید در رسانه ها مشکلات و مسایل برعهده خود را از زبان جامعه بیان کنند ، گفت: فرافکنی و پاسخگو نبودن به مردم در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در نشست مشترک فرمانداران استان ، تصدی مسوولیت در دولت را مهم خواند و افزود : همه ما باید پاسخگو به مردم باشیم و عملکردمان بگونه ای باشد که بتوانیم پاسخ مناسبی به مطالبات مردم بدهیم.
استاندار یزد با قدردانی از مسوولان استان و فرمانداران در ارایه گزارش به مردم و رسانه ها در هفته دولت افزود: در هفته دولت امسال پاسخگویی مسوولان و پرسشگری مردم بیشتر از سالهای گذشته مدنظر قرار گرفت و روابط عمومی نیز در این رابطه، پوشش های خوبی را انجام داد که این فعالیت ها شایسته تقدیر است.
وی با اشاره به اهمیت گزارش دهی به مردم افزود: مسوولان باید پروژه ها و فعالیت های انجام شده را با جزئیات و هزینه های مطرح شده به اطلاع مردم برسانند تا مردم در جریان خدمات بزرگی که دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته انجام داده قرار گیرند.
میرمحمدی به پروژه های افتتاح شده در شهرستان ها اشاره کرد و ادامه داد: فرمانداران گزارش مکتوبی در این رابطه به استانداری ارایه دهند تا فعالیت های صورت گرفته در استان را به طور مستند به مراجع بالاتر ارسال شود.
استاندار یزد با انتقاد از اینکه برخی از مسوولان از پاسخگویی به مردم شانه خالی می کنند اظهار کرد: گاهی مشاهده می شود برخی مسوولان در شبکه های اجتماعی یا گفت و گو با رسانه ها خود را به جای مردم می گذارند و مشکلات و مسایلی را که برعهده خودشان است تا رفع کنند را از زبان جامعه بیان می کنند که این معضلات وجود دارد.
وی افزود: به عبارتی دیگر آنها سعی در فرافکنی و عدم پاسخگویی به مردم دارند که این در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد.
میرمحمدی به فرمانداران و دیگر مسوولان استان توصیه کرد تمام وقت خود را برای خدمت به مردم قرار دهند و از جایگاه و مسوولیتی که به آنها داده شده به نحو مطلوب درجهت خدمت به مردم استفاده کنند.
وی با اشاره به دو انتخابات مهم پیش رو در سالجاری گفت: همه هدف دولت تدبیر و امید این است که انتخاباتی باشکوه، سالم و باحضور حداکثری مردم برگزار کند.
استاندار یزد با یادآوری فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن رأی مردم تصریح کرد: صیانت از آرای مردم از اصلی ترین برنامه های دولت یازدهم است و تمام برنامه ریزی ها باید به گونه ای انجام شود تا اعتماد مردم تقویت شود و این مهم به فعالیت سالم و قانونی هیأت های اجرایی و نظارت بر انتخابات، بازمی گردد.
وی هدف هیات های نظارت و اجرایی را در انتخابات مشترک دانست و گفت: هیات های اجرایی و نظارت نباید یکدیگر را متفاوت از هم بدانند، بلکه هر دو یک وظیفه و هدف مشترک دارند و آن برگزاری سالم انتخابات و پاسداری از رأی مردم به عنوان حق الناس است.
** رفع محرومیت از مناطق محروم ضروری است
استاندار یزد ؛ رفع محرومیت از شهرستان ها را یکی از وظایف مهم و ضروری فرمانداران عنوان و خاطرنشان کرد: همه ما باید براساس سیاست های دولت تدبیر و امید و بر محور قانونی عمل کنیم و تحت فشار فرد یا گروه خاصی در انجام مسوولیت های خود قرار نگیریم.
میرمحمدی با اشاره به اینکه تمام دستگاه ها و نهادهای دولتی باید در خدمت مردم باشند افزود: رویکرد دولت یازدهم تکمیل پروژه های با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، چرا که با بهره برداری از آنها مردم برخوردار می شوند و فرمانداران باید به مهم توجه داشته باشند.
** هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با استانداری
استاندار یزد احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی را از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: سازمان مدیریت در استان کاملا با مسوولان ارشد استان، استانداری و فرمانداری ها هماهنگ است و رییس این سازمان نیز در تعامل با استاندار و مسوولان ارشد استان بوده و همه مقامات استانی تلاش خود را در خدمت به مردم استان معطوف کرده اند.
میرمحمدی همچنین بر ضرورت اجرایی نمودن نقشه توسعه فرهنگی استان تاکید کرد و افزود: باید کمیته ها و شوراهای مختلف در سطح های مختلف برای این مهم شکل گیرد و یک شبکه گسترده برای اجرایی کردنم نقشه توسعه فرهنگی استان حتی در سطح محلات و متشکل از افراد متخصص، متدین و معتمد مردم داشته باشیم.
** انتقاد از پاسخگو نبودن برخی مسوولان
استاندار یزد تصدی مسوولیت در دولت را مهم دانست و گفت: همه ما باید پاسخگو به مردم باشیم و عملکردمان به گونه ای باشد که بتوانیم پاسخ مناسبی به مطالبات مردم بدهیم.
میرمحمدی با انتقاد از اینکه برخی از مسوولان از پاسخگویی به مردم شانه خالی می کنند اظهار کرد: گاهی مشاهده می شود برخی مسوولان در شبکه های اجتماعی یا گفت و گو با رسانه ها خود را به جای مردم می گذارند و مشکلات و مسایلی را که برعهده خودشان است تا رفع کنند را از زبان جامعه بیان می کنند که این معضلات وجود دارد.
وی افزود: به عبارتی دیگر آنها سعی در فرافکنی و عدم پاسخگویی به مردم دارند که این در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد.
استاندار یزد به فرمانداران و دیگر مسوولان استان توصیه کرد تمام وقت خود را برای خدمت به مردم قرار دهند و از جایگاه و مسوولیتی که به آنها داده شده به نحو مطلوب درجهت خدمت به مردم استفاده کنند.
** فرهنگیان مورد احترام ما هستند
استاندار یزد با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، از زحمات فرهنگیان استان قدردانی و تصریح کرد: فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده آنها مورد احترام ما هستند و فرهنگیان فرهیخته استان نیز با وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری که دارند همواره در جهت خدمت به ارتقای تحصیلی دانش آموزان گام برداشته اند.
میرمحمدی افزود: باید برنامه های ویژه ماه مهر و بازگشایی مدارس به نحو مطلوب تدوین و مباحث مربوط به ترافیک و رفت و آمد دانش آموزان نیز با کمک نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی استان رسیدگی شود.
وی ادامه داد: باید در روز آغاز سال تحصیلی برنامه هایی تهیه شود که در بین دانش آموزان ایجاد انگیزه و نشاط لازم را فراهم کند.
** هیاتهای مذهبی استان در کشور سرآمد هستند
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود ماه محرم را فرصت مناسبی برای جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت های مذهبی و دینی خواند و گفت: باید از این ظرفیت برای جذب و مشارکت جوانان در برنامه های مذهبی استفاده کنیم.
میرمحمدی، نظم و ترتیب، نوحه خوانی، اشعار پر مغز، موزون و منظم بودن حرکات هیأت ها و سینه زنی آنها و یکدستی ظاهر عزاداران حسینی در استان را مثال زدنی دانست و خاطرنشان کرد: این یگانگی و هماهنگی نشان از یک توسعه یافتگی و بلوغ در کارهای گروهی و مشارکت های اجتماعی در استان دارد و بسیار ارزشمند است.
به گزارش ایرنا،در ابتدای این نشست که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش در پژوهشکده تعلیم و تربیت تالار فرهنگیان یزد برگزار شد، هر یک از فرمانداران به بیان مشکلات و مسایل شهرستان های تحت مسیولیت خود در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت پرداختند و در بخش دوم نشست نیز هر یک از معاونان مباحث مربوط به حوزه کاری خود را با فرمانداران در میان گذاشتند و فرمانداران هماهنگی های لازم را انجام دادند.

بخش نظردهی بسته شده است..