پرفسور سید مهدی کلانتر:

یزد از جمله استان های برتر کشور در بحث تحقیقات ژنتیک ناباروری است

رئیس آزمایشگاه ژنتیک مرکز ناباروری استان یزد با اشاره به اهمیت بالای مبحث ژنتیک ناباروری گفت: استان یزد یکی از استانهای برتر کشور در بحث آموزش و تحقیقات ژنتیک ناباروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزپرفسور سید مهدی کلانتر با بیان اینکه مبحث ژنتیک با دلیل اهمیت زیاد برای اولین در کنار کنگره طب تولید مثل به صورت ویژه مطرح شده است اظهار داشت:  ژنتیک به عنوان شرایطی ذاتی در بحث ناباروری بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی مبحث ژنتیک ناباروری را به دلایل مختلف علمی و پزشکی، در مدیریت مقوله تولید مثل، بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: ژنتیک ناباروری می تواند در تشخیص علت زوج های نابارو،  تشخیص متخصصان زنان و زایمان به منظور درمان صحیح تر و کمک برای تداوم باروری کمک بسیار زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در کنار بحث ناباروری سقط مکرر نیز بسیار مهم است تصریح کرد:  عبارت مدیریت کردن مباحث ژنتیک ناباروری در برابر عبارت درمان این مورد صحیح تر است.

وی با اشاره به پیشتازی استان یزد در بحث راه اندازی مرکز ناباروری در کشور گفت:  در حال حاضر قسمت عمده ای از اختلالات ژنتیکی در استان یزد قابل تشخیص است.

وی گفت: استان یزد در زمینه تحقیقات و آموزش مباحث مربوط به ژنتیک ناباروری جزو استان های برتر کشور محسوب می شود.خبرگزاری برنا

بخش نظردهی بسته شده است..