نماینده ایران برای اکتشاف یکی از غارهای بلغارستان اعلام کرد:

موفقیت غارنوردان یزدی در بلغارستان

رئیس کارگروه غارنوردی استان و نماینده کشورمان در تیم اعزامی کشورمان برای اکتشاف یکی از غارهای بلغارستان از موفقیت تیم اعزامی کشورمان برای شناسایی و نقشه‌برداری این غار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز «حسن انتظاری» افزود: فعالیت تیم ایران ششم شهریور از شهر بنسکو با کوهپیمایی آغاز شد و عصر همان روز اعضای تیم وارد کمپ شدند. وی ادامه داد: تمرکز اصلی این برنامه بین‌المللی تلاش برای اکتشاف و نقشه‌برداری غار N9 و N11 بود که تیم ایران در چند مرحله وارد غار شد و در چند مرحله در کمپ داخلی همراه دیگر اعضای شرکت کننده در برنامه وظایف محوله را به بهترین شکل انجام داد.  به گفته این غارنورد، تیم ایران در حوزه‌های عکاسی، نقشه‌برداری، اکسپلور و آماده‌سازی کمپ داخلی و خارجی فعالیت کرد. انتظاری گفت: همه اعضای تیم تا پایین‌ترین نقطه غار پیمایش کرده و در حمل تجهیزات به پایین غار و همینطور خروج زباله‌ها به خارج از غار، همکاری کردند. وی اضافه کرد: در این ۸ روز فعالیت در کمپ تیم بلغارستان ۴۰۰ متر نقشه‌برداری در عمق ۳۱۳ متری زمین انجام شد که بیشتر نقشه‌برداری‌ها، افقی بود و حدود ۵۰ متر به عمق غار افزوده شد.  وی افزود: این غار به لحاظ زمین‌شناسی یک غار تکتونیک و از عمق ۳۱۳ به پایین‌تر، بسیار ریزشی و خطرناک بود.
رئیس کارگروه غارنوردی هیات کوهنوردی استان با بیان این‌که تیم ایران روز ۱۳ شهریور کمپ را ترک کرد، ادامه داد: تجربه ارزشمندی در این همکاری و غارنوردی مشترک با غارنوردان نام آشنایی چون «تئودور» و «کنستانتین» در حوزه‌ی اکتشاف و گشایش مسیرهای تنگ، نقشه‌برداری و زندگی در اعماق سرد و نمور غارها برای تک تک اعضای تیم ما به دست آمد. این ورزشکار اظهار امیدواری کرد که با انتقال این آموزه‌ها به همه غارنوردان ایرانی، همه آنها را در این تجربه خاص سهیم شوند.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..