مدیرکل میراث فرهنگی یزد اعلام کرد:

رونق گردشگری یزد با ساخت هتل های پنج ستاره/سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیاردی برای ساخت هتل های پنج ستاره در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی ، گردشگری یزد گفت : به منظور رونق گردشگری استان و تقویت زیرساخت های این بخش پنج هتل پنج ستاره تا سه سال آینده ساخته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدمهدی شرافت در این خصوص گفت: باتوجه به اینکه عمده ترین اولویت استان در بخش زیرساخت، ایجاد واحدهای اقامتی بوده مجوز ایجاد پنج هتل پنج ستاره گرفته شده است.
وی افزود : این پنج هتل در شهرهای اردکان، میبد و یزد ساخته می شوند که مراحل اجرایی آنها در حال انجام است و با بهره برداری از آنها ظرفیت مناسبی به بخش اقامتی استان اضافه خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد خاطرنشان کرد: این پنج هتل با سرمایه ای بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال و در سه سال آینده به بهره برداری می رسند.
به گفته شرافت، برنامه ریزی برای ایجاد هتل های پنج ستاره در استان تکمیل شده و تا بهره برداری از آنها مجوز جدیدی برای ساخت هتل پنج ستاره صادر نخواهد شد.
وی ادامه داد : دستگاههایی نظیر معاونت عمرانی استانداری یزد، شهرداری و سازمان نظام مهندسی برای توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری در این زمینه همکای کرده اند که امید است این تعامل هم افزایی خوبی داشته باشد.
استان یزد یکهزار و ۴۸۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
استان کویری یزد القابی مانند شهر بادگیرها ، دارالعبـاده ، دارالـعلم و دارالعمل ، حسینیه ایران ، شهر دوچرخه ها ، شهر شیرینی ، شهر قنات و قنوت و قناعت دارد که دیدنی های آن در نوع خود بی نظیر است .
یزد، نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار بوده که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
از دیگر اماکن دیدنی یزد می توان به زندان اسکندر، بقعه شیخ احمد فهادان، مجموعه تاریخی هشت، مسجد چهل محراب، آتشکده زرتشتیان، گنبد مصلای عتیق، بقعه دوازده امام، مسجد یعقوبی و بقعه سید شمس الدین اشاره کرد .
به گفته مسوولان در سال ۸۹ استان یزد در زمینه گردشگری رتبه پنجم جذب گردشگر خارجی با یک شب اقامت در یزد را به خود اختصاص داد که این جایگاه اکنون به رتبه دوم با اقامت سه شب گردشگر خارجی در یزد ارتقا یافته است.
یزد هم اکنون چهار هزار تخت اقامتی دارد که این تعداد شامل دو هزار و ۸۰۰ تخت در هتل ها و هزار و ۲۰۰ تخت در مهمان پذیرهاست.
در حال حاضر استان دارای ۴۵ هتل شامل ۲۲ هتل سنتی و ۲۳ هتل مدرن است، البته ۱۳ مهمانپذیر هم در شهر برای اقامت مسافران تجهیز شده و مورد بهره برداری قرار گرفته که از این تعداد سه مهمان پذیر درجه یک، هشت مهمان پذیر درجه دو و دو مهمانپذیر درجه سه فعالیت دارند.
یک هتل سنتی تک ستاره ، پنج هتل سنتی دو ستاره ، سه هتل سنتی سه ستاره و دو هتل سنتی چهار ستاره در کنار یک هتل مدرن یک ستاره، هشت هتل مدرن دو ستاره، پنج هتل مدرن سه ستاره و دو هتل مدرن چهار ستاره نیز در یزد فعال است و در مواقع تعطیلی پذیرای مسافران و گردشگران است.

منبع ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..