مرگ ۳۷۰ تن در اثر تصادفات

no-thumbs

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام خبر رشد ۵ درصدی سفرها از افزایش واژگونی خودروها در شهریور امسال و مرگ ۳۷۰ تن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز،سردار تقی مهری،‌ رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به مرگ ۳۷۰ تن در سر صحنه تصادفات شهریور امسال گفت: علی‌رغم کاهش ۵ درصدی کشته‌های سر صحنه شهریور ماه، شمار تصادفات جرحی ۳ درصد و مجروحین ۶ درصد افزایش یافت.


وی با تاکید بر افزایش ۵ درصدی سفرها در شهریور ماه نسبت به ۲ ماهه نخست تابستان امسال افزود: برابر آمارها ۵۶ درصد علل شکل‌گیری تصادفات در ماه جاری سواری و ۲۲ درصد موتورسیکلت بوده‌اند.

مهری با اشاره به این که انحراف به چپ، تخطی از سرعت، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بیشترین عوامل شکل‌گیری حوادث رانندگی در شهریور امسال بوده است افزود: ۴۵ درصد حوادث رانندگی در این مدت بین ساعات ۱۲ تا ۲۰ رخ داده و ۶۲ درصد نیز در محورهای اصلی بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که در شهریور ماه سال گذشته ۳۳ درصد تصادفات رانندگی از شکل واژگونی بوده است تصریح کرد: این میزان در ۱۴ روز نخست شهریور امسال با ۵ درصد افزایش به ۳۸ درصد رسید که این امر هشداری جدی برای رانندگان است.

وی با تاکید بر این که هرچه به روزهای پایانی شهریور نزدیک می‌شویم بر حجم سفرها و متعاقب آن بار ترافیک افزوده می‌شود گفت: بر این اساس توصیه می‌کنیم رانندگان با صبر و حوصله و پرهیز از شتاب و عجله رانندگی کنند. در عین حال حتما با توجه به ظرفیت محدود ترددهای جاده‌ای، حداقل ۲ تا ۳ برابر زمان عادی را برای سفر خود در نظر بگیرند.

رییس پلیس راهور ناجا به خط قرمزهای پلیس در روزهای پایانی شهریور ماه اشاره کرد و گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و تردد از شانه خاکی خط قرمز پلیس است و برابر دستور صادره خودرو رانندگان پرخطری که ۲ تخلف حادثه ساز همزمان داشته باشند بدون اغماض ۷۲ ساعت توقیف می‌شود و این رانندگان عملا سفر خود را از دست می‌دهند.

وی با توصیه به رانندگان مبنی بر شناخت کامل مسیر سفر پیش از آغاز سفر خود افزود: همچنین رانندگان ضمن توجه به علایم جاده‌ها، هر ۲ ساعت یکبار دقایقی را حتما استراحت کنند و با توجه به ناآشنایی با مسیر سفر خود، تا حد امکان از رانندگی در ساعات شب خودداری کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان این که خانواده‌ها حتما طوری برنامه‌ریزی کنند که هفته آخر شهریور در منازل خود باشند افزود: هفته آخر شهریور را خانواده‌ها برای خریدهای مهر و آشنایی با مسیرهای مدرسه فرزندان و سایر موضوعات مرتبط با بازگشایی مدارس اختصاص دهند.

وی در پایان تاکید کرد: شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و تلفن گویای ۱۲۰ در کنار سایت www.rahvar۱۲۰.ir آماده اعلام آخرین وضعیت راه‌ها و محدودیت‌های تردد و ترافیک محورهاست لذا رانندگان حتما با این امکانات فراهم شده مسیر مناسب و زمان مناسب را برای سفر خود در نظر بگیرند.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..