۱۵ و ۱۶مهر؛همایش نکوداشت اخوان ثالث در یزد

no-thumbs

همایش ملی نکواشت اخوان ثالت از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این مطلب در نشستی با اعضای ستاد علمی و اجرایی این همایش با اشاره به برگزاری همایش اخوان ثالث در تاریخ ۱۵ و۱۶مهرماه، افزود: با توجه به اینکه این شاعر از شاعران معاصر و سر‌شناس کشور بوده است امیدواریم با همایشی در خور شایسته بتوانیم در حوزه ادبیات و شعر گام‌های بلندتری برداریم.


وی در ادامه خواهان همکاری و مساعدت دستگاه های اجرایی در برپایی این همایش شد و گفت: استقبال کم ‌نظیر اساتید، پژوهشگران و علاقه ‌مندان به این حوزه باعث به تعویق افتادن این همایش ملی شد.

این مقام مسئول در عین حال با بیان اینکه زمان برگزاری همایش در تاریخ۱۵ و۱۶مهرماه حتمی است، تصریح کرد: با توجه به استقبال پژوهشگران از فراخوان مقالات همایش و تعداد مقالات دریافت شده، نتایج نهایی داوری مقالات دهه آخر شهریور ماه اعلام می‌شود.


غیاثی ندوشن گفت: این همایش با حضور برخی از مهمانان سر‌شناس حوزه ادبیات کشور در یزد به همراه برنامه‌های ویژه‌ای که تدارک دیده شده است، برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، همایش شعر اخوان نیز به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دیگر همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث برگزار می‌‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه از آماده شدن نهایی برخی از آثار مرتبط با اخوان ثالث خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا این آثار در زمان برگزاری همایش با حضور خانواده اخوان ثالث رونمایی شود.

 

گفتنی است مجید پویان دبیر علمی نخستین همایش ملی نکوداشت "مهدی اخوان ثالث" شاعر بزرگ معاصر ۳ ماه پیش، ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه سال جاری را زمان برگزاری این همایش اعلام کرده بود.

بخش نظردهی بسته شده است..