نماینده اصلاح طلب اردکان عنوان کرد:

حضور جلیلی در کمیسیون برجام٬ گارد گرفتن مقابل دولت بود

یک نماینده اصلاح طلب اقداماتی نظیر حضور سعید جلیلی در کمیسیون برجام را گارد گرفتن مقابل دولت خواند و گفت: اعضای کمیسیون ویژه از اصولگرایان تندی که با دولت زاویه دارند، انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا تابش در گفت‌و‌گو با ایلنا، با تأکید بر اینکه مهم‌ترین تأکید رهبر معظم انقلاب در مورد بررسی برجام این است که این امر نباید باعث انشقاق میان ملت و خدشه دار شدن وحدت شود، افزود: دولتمردان و مجلس باید برای بررسی برجام این فرمایش رهبر معظم انقلاب را وجه همت خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدا با بررسی برجام در مجلس مخالف بوده و همچنان نیز بر این عقیده است، افزود: در تشکیل کمیسیون ویژه برجام انتظار‌ها این بود که شخصیت‌های پخته و خبره که در مورد مسایل ملی دیدگاه فراجناحی و کلان‌نگر داشته باشند؛ فارغ از اینکه متعلق به چه جناح و جریان سیاسی هستند، شاکله این کمیسیون را تشکیل دهند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متأسفانه در انتخاب اعضای کمیسیون ویژه برجام دو فراکسیون اصولگرا تصمیم گرفتند. از فراکسیون اصولگرایان هم آنهایی که تندرو هستند و با دولت زاویه دارند، انتخاب شدند.

وی با انتقاد از رویه انتخاب شده در برخی جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام، تصریح کرد: چه دلیلی دارد در نخستین جلسات این کمیسیون از سعید جلیلی دعوت شود و از او بخواهند که راجع به برجام نظر بدهد؟ چراکه پیش از ورود جلیلی از همان ابتدا نظر او و طیف نزدیک به او معلوم بود. به نظر می‌رسد چنین اقدامی گارد گرفتن مقابل دولت و دقیقاً خلاف توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره برجام و حفظ وحدت است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون ویژه بررسی برجام اگر می‌خواهد شأن مجلس را حفظ کند باید از نگاه‌های سیاسی و جناحی به برجام پرهیز کنند تا مردم احساس کنند افراد متخصص و حافظ منافع ملی در حال بررسی برجام هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..