ثبت خاطرات شیرین از سفر به استان یزد

no-thumbs

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ثبت رویدادهای بومی برای معرفی در سال خوشامدگویی به استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزجاذبه‌های زیادی در نقاط مختلف استان وجود دارد که زمینه رونق گردشگری را فراهم کرده اما معرفی این جاذبه‌ها به گردشگران، بسیار حائز اهمیت است.
سال ۹۵ به عنوان سال خوشامدگویی به استان تعریف شده است تا گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی نقاط مختلف استان آشنا شوند و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی نیز می‌تواند زمینه آشنایی گردشگران با آداب و رسوم مردمان این دیار را فراهم کند.
سال ۹۵ نقطه عطفی برای رشد گردشگری استان محسوب می‌شود و لازم است که برنامه‌های جذاب و پرشوری برای سرگرم کردن گردشگران در استان تدارک دیده شود تا گردشگران با خاطرات خوش استان را ترک کنند.

ثبت خاطرات شیرین از سفر به استان
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ثبت رویدادهای بومی مذهبی برای معرفی در سال ۹۵ یا سال خوشامدگویی به استان خبر داد.
«محمدمهدی شرافت» افزود: برگزاری جشنواره‌های شاد برای خلق خاطراتی شیرین از سفر به استان در سال خوشامدگویی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل برگزاری جشنواره‌های شاد با بهره‌گیری از آداب و رسوم مناطق مختلف استان است.
این مسئول توضیح داد: برای مثال گردشگرانی که از استان فارس به یزد سفر می‌کنند، با عبور از شهرستان ابرکوه ضمن بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان، با حضور در جشنواره‌های فرهنگی با آداب و رسوم مردم این شهرستان نیز آشنا می‌شوند.
شرافت گفت: موسیقی سنتی با خواندن ترانه‌هایی با لهجه یزدی همراه با رقص چوب که از آداب و رسوم عشایر شهرستان‌های خاتم و ابرکوه است، می‌تواند لحظات خوشی را برای گردشگران به ثبت برساند.
وی از توجه تقویم گردشگری استان به مناسبت‌های ملی و مذهبی و جذب گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی خبر داد و افزود: مراسم نخل‌برداری مردم در ماه‌های محرم و صفر فرصت مناسبی برای جذب گردشگران و آشنایی آنها با فرهنگ غنی مردم استان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان با پیروان سایر ادیان از جمله زرتشتیان یکی از جاذبه‌های اجتماعی استان برای گردشگران است؛ از این رو باید از این ظرفیت برای جذب گردشگر بهره گرفت.
وی همچنین با اشاره به پایبندی مردم استان به فرهنگ غنی و سنت‌های قدیمی و زیبای ایرانی- اسلامی، افزود: بافت فرهنگی و سنتی استان یکی از جاذبه‌های مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

فراهم کردن فرصت در شهرها و روستاها
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از آمادگی و همکاری مسئولان از جمله دهیاران، شهرداران و بخشداران برای فراهم کردن فرصت‌های لازم به‌منظور رونق گردشگری نقاط مختلف استان در سال خوشامدگویی خبر داد. شرافت افزود: سال ۹۵  مهم‌ترین سال شکوفایی گردشگری و ارتقای خدمات گردشگری نامگذاری شده است و نمایندگانی از دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در تعامل با کارشناسان میراث فرهنگی استان هستند تا از ظرفیت‌های گردشگری سال آینده به بهترین نحو استفاده شود.
این مسئول گفت: برنامه‌های گردشگری سال خوشامدگویی برای نیمه نخست سال تعریف شده است و در نیمه دوم سال نیز تبلیغات وسیع درخصوص جاذبه‌های استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.
شرافت از آمادگی استان برای پذیرایی شایسته از گردشگران سال خوشامدگویی خبر داد و افزود: فعالان صنعت گردشگری امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسبی برای سال خوشامدگویی تعریف کرده‌اند.

تعریف انواع گردشگری در سال خوشامدگویی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز از تعریف انواع گردشگری در سال خوشامدگویی خبر داد و افزود: با توجه به قرار گرفتن استان در مثلث طلایی گردشگری ایران، لازم است که فرصت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان برای گردشگران فراهم شود.
«سیدمصطفی فاطمی» با تاکید بر ضرورت تقویت صنعت گردشگری در شرایطی که استان برای توسعه صنعتی با معضل کم‌آبی مواجه است، گفت: بهترین راهکار برای توسعه استان، توسعه صنعت گردشگری است.
وی ادامه داد: استان ظرفیت تبدیل شدن به قطب انواع گردشگری از جمله گردشگری تاریخی، طبیعی، علمی، ادبی، ورزشی، کویری، مذهبی، سلامت و … را دارد و باید از جاذبه‌های استان برای توسعه صنعت گردشگری بهره گرفت.

ضرورت تامین زیرساخت‌ها
به گزارش همشهری،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای تقویت گردشگری در استان، افزود: توسعه و رشد گردشگری در استان این امکان را فراهم خواهد کرد تا از فصلی بودن گردشگری در استان جلوگیری شود و در همه فصول میزبان گردشگران باشیم.
 «سیدمصطفی فاطمی» ادامه داد: هرچه امکانات وسرمایه‌گذاری در نقاط دارای ظرفیت استان تقویت شود، صنعت گردشگری نیز رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد. به گفته وی، ظرفیت‌های استان برای رونق گردشگری بسیار زیاد است اما کمبودها و نقایص در ارائه خدمات، بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را با مشکل مواجه کرده است. فاطمی افزود: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز استان، ساخت مراکز اقامتی مدرن و سنتی است؛ چرا که تعداد مراکز اقامتی سنتی استان در حد مطلوب است اما در حوزه هتل‌های مدرن و چند ستاره، با کمبود مواجهیم.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..