مدرسه ای که درمیبد ماندگار می شود

no-thumbs

مدیر آموزش و پرورش میبد گفت : مدرسه بهرام گشتاسب بدلیل قدمت زیاد و معماری سنتی جزو طرح های مدارس ماندگار شناخته شده و قرار است بعد از بهسازی به عنوان مدرسه ماندگار کشور معرفی شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از ایرنا ، محسن موحدی فرد در بازدید از این مدرسه افزود : این مدرسه از واحدهای آموزشی مجتمع شهید رجایی شهرستان میبد است که از بدو تاسیس تا به حال محل تحصیل دانش آموزان بوده که امیدواریم بعد از تعمیر و بازسازی تا ۲۵ سال آینده نیاز به بازسازی نداشته باشد.
وی اظهار کرد : مدرسه بهرام گشتاسب میبد که بیش از ۶۰ سال قدمت دارد در روستای حسن آباد از روستاهای بخش بفروئیه و در ۵ کیلومتری شهرستان میبد قرار دارد و دارای معماری سنتی است که قدمت آن به سال ۱۳۲۹ برمی گردد.
مدیر آموزش و پرورش میبد هم با بیان اینکه ۸۰ درصد مدارس شهرستان میبد خیری هستند ، خاطرنشان کرد : اما کمتر خیری پیدا می شد که به بازسازی مدارس کمک کند و دکتر اسلامی که یکی از دانش آموزان دهه ۱۳۵۰ این مدرسه بودند امروز هزینه بازسازی این مدرسه را برعهده گرفتند.
بخشدار بفروئیه هم با اشاره به پیگیری های این مدرسه برای تعمیر و بازسازی بعنوان یک اثر تاریخی در روستای حسن آباد گفت : خوشبختانه با قبول هزینه های بازسازی این مدرسه از سوی دکتر اسلامی از خیرین تا کنون عملیات سفیدکاری ،کف ، بدنه و برق کشی انجام گرفته و سرویس بهداشتی مناسبی هم ساخته شده است.
محمد اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا به حال بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال برای بازسازی این مدرسه هزینه شده است ، خاطرنشان کرد : برای بازسای پشت بام و فضای سبز این مدرسه هنوز به یک و نیم میلیارد ریال
دیگر نیاز است.
وی ادامه داد : این مدرسه با ۱۰ هزار متر زمین و زیربنای ۷۰۰ مترمربع قرار است برای استفاده بهینه از این فضا سالن ورزشی هم در آن احداث شود .
دکتر محمدرضا اسلامی خیر این مدرسه نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : من دانش آموز سال ۱۳۵۰ این دبستان هستم.
وی با اشاره به بازدید خود از دبستان بهرام گشتاسب در ایام تعطیلات نوروز پارسال گفت : وضعیت مخروبه این مدرسه و نظر مساعد رییس آموزش و پرورش استان و شهرستان میبد باعث شد که تصمیم بگیرم این مدرسه را بهسازی کنم.
اسلامی با بیان اینکه عدد و رقم هزینه مهم نیست افزود : تا به حال عملیات سفیدکاری ، سرامیک ، کف و بدنه و نقاشی و همچنین احداث سرویس جدید کارهایی است که در این مدرسه انجام شده است .
و تاکید کرد : خیرین هرچند در احداث بناهای مذهبی پیشگام هستند اما نباید از امور فرهنگی هم غافل باشند چرا که اگر ما فرهنگ را بسازیم در سایر امور هم موفق خواهیم بود .
وی با بیان اینکه بهترین خاطرات من درکودکی در همین مدرسه بود خاطرنشان کرد : به همین خاطر در سالروز شهادت استان مطهری به دیدار معلمین بسیار نیک اندیش خود میروم و با آنها تجدید خاطره می کنم .
دکتراسلامی افزود: بهترین خاطرات و بهترین الگوهای زندگی من معلمینی هستند که اززمان دبستان ، راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه به ما علم آموختند و الگو شدند .
وی درحالی که دفترکارنامه های دوران ابتدایی خود را ورق می زد به کارنامه های دوستان شهیدش رسید و گفت : اعتقادم بر این است که شهادت تصادفی نیست و این که می گویند خداوند گلچین است درست است و شهید اسماعیل زاده ، جمشید گشتاسب و جواد رحیمی از بهترین یاران و بهترین دانش آموزان با کارنامه های بسیار غنی و قوی بودند که به خیل شهدا پیوستند و ما امانتدارهایی هستیم که باید راه آنها را ادامه دهیم و پیام رسان خون آنها باشیم .

 

بخش نظردهی بسته شده است..