تجلیل از ۷ تعاونی برتر استان یزد

no-thumbs

در مراسمی با حضور تعاونگران و مسئولان استان یزد از هفت تعاونی برتر استان یزد در زمینه های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی به مناسبت هفته تعاون تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  خبرنگار مهر، مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دهمین جشنواره تعاونی های برتر استان یزد با بیان اینکه تعاونی ها اکنون نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کنند، اظهار داشت: سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله باید به ۲۵ درصد برسد.

محمد حسینی با بیان اینکه تعداد تعاونی های تولیدی که در قالب واحدهای صنعتی کوچک در حال فعالیت هستند، روز به روز در حال افزایش است و توسعه این تعاونی ها که نقش موثری در درآمدزایی، رونق اقتصادی، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده دارند، نیازمند نگاه بهتر مسئولان به تعاونی ها است.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی بزرگ همواره بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و از واحدهای صنعتی کوچک و کارگاه ها غفلت شده است، عنوان کرد: این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد واحدهای صنعتی در سطح کشور را واحدهای کوچک تشکیل می دهند.

۹۵ درصد واحدهای تولیدی فعال در کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهند

حسینی با ارائه تعریفی از واحدهای کوچک خاطرنشان کرد: واحدهای کوچک صنعتی به واحدهایی اطلاق می شود که برای یک تا ۹ نفر اشتغال ایجاد می کنند و با توجه به اینکه بیش از ۹۵ درصد واحدهای تولیدی فعال در کشور را این واحدها تشکیل می دهند، سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال دارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه تعاونی های دانش بنیان تاکید کرد و اظهار داشت: این تعاونی ها در صورت راه اندازی و توسعه می توانند مشکل اشتغال جوانان تحصیلکرده را برطرف کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: تعاونی های دانش بنیان می توانند با بهره گیری از دانش فنی جوانان تحصیلکرده به تولید بیشتر ثروت دست بزنند.

استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به نقش تعاونی ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: تعاونی ها در طول سه دهه گذشته ارتقا یافته اند و فعالیت خوب آنها در همه نقاط کشور به ویژه استان یزد را شاهد بوده ایم.

لزوم توجه به کیفیت کار تعاونی ها در کنار توجه به افزایش آمار آنها

سید محمد میرمحمدی با بیان اینکه تعاونی ها بازوی توانمند دولت در ارائه برخی خدمات به شمار می روند، عنوان کرد: لازم است همانگونه که تعاونی ها از نظر آماری رشد قابل توجهی داشته اند، از نظر کیفیت تولید، خدمات و … نیز ارتقا پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شرایط برای فعالیت تعاونی ها هر سال بهتر شده است، عنوان کرد: وجود یک بانک تخصصی در حوزه تعاون ضرورت داشت که خوشبختانه با راه اندازی بانک توسعه تعاون، بخشی از مشکلات نقدینگی واحدهای تعاونی برطرف شده و با این واحدها با دغدغه کمتری مشغول به کار هستند.

 

میرمحمدی تصریح کرد: تعاونی ها با استفاده از سرمایه ها و توان علمی مردم می توانند به جرگه شرکت های اقتصادی بزرگ دنیا بپیوندند و امیدواریم در استان یزد شاهد بروز و ظهور چنین شرکت های تعاونی در بخش های تولیدی و خدماتی باشیم.

فعالیت بیش از ۳ هزار تعاونی در استان یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تعاونی ها، مصداق واقعی همدلی و همزبانی هستند، اظهار داشت: توسعه تعاونی ها علاوه بر اینکه مشکلات اشتغال و اقتصاد را کاهش می دهد، می تواند عامل مهمی برای ترویج فرهنگ مشارکت، ‌ همدلی و همکاری نیز باشد.

محمدحسین ریاحی با اشاره به اینکه هم اکنو در استان یزد بیش از سه هزار تعاونی مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: این تعاونی ها با استفاده از سرمایه های خرد مردم توانسته اند درخشش خوبی در عرصه اقتصاد استان یزد داشته باشند اما معتقدیم ظرفیت تعاونی ها بیش از این میزان است و با توجه بیشتر مسئولان استان به این بخش، توانایی های آنها ظهور خواهد کرد.

در این مراسم از هفت تعاونی برتر استان یزد، شامل شرکت تعاونی کارکنان نیروگاه یزد، شرکت تعاونی تولیدی سیرنگ، شرکت تعاونی دانش‌بنیان پیشگامان رسانه و آینده زبده، شرکت تعاونی خدمات فنی فولاد، شرکت تعاونی فراگیر غدیر علی‌آباد، شرکت تعاونی کارکنان مسکن سنگ ‌آهن مرکزی ایران و اتحادیه تعاونی مصرف کارکنان دولت تجلیل شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..