کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در یزد

no-thumbs

کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان یزد امروز با حضور مسئولان دستگاه قضایی، مسئولان اجرایی استان و نمایندگان بخش خصوصی در یزد تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدومین نشست کمیته حمات قضایی از سرمایه‌گذاری استان یزد، با دو دستور کار بررسی مشکل صدور پروانه کسب میدان‌داران میوه و تره‌بار شاهدیه و بررسی مشکل چگونگی اخذ عوارض و مالیات و ارزش افزوده شرکت‌های تعاونی تولیدی استان یزد تشکیل جلسه داد.

در این جلسه ضمن بررسی مسائل و درخواست‌های غرفه‌داران، مشکل صدور پروانه کسب غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار شاهدیه با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، فرماندهی انتظامی استان و فرماندار یزد برطرف شد و نامه هیئت مدیره میدان مبنی بر تشکر از مدیران برای حل این مشکل قرائت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این جلسه با بیان اینکه میدان شاهدیه از ابتدا مشکل ترافیکی داشت، عنوان کرد: در راهنمایی و رانندگی استان یزد و شورای ترافیک استان، پیرامون این موضوع بحث‌های بسیاری صورت گرفت تا در نهایت با ارائه راهکارهایی، مشکلات برطرف شود.

سید محمدرضا سیدحسینی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، بخشی از این مشکل برطرف شده و نواقص باقیمانده نیز با اخذ تعهد در زمینه رفع مشکلات فعلی به زودی حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه چگونگی اخذ عوارض و مالیات و ارزش افزوده شرکت‌های تعاونی ـ تولیدی استان یزد نیز، بیشتر تعاونی‌های استان در این زمینه با مشکل مواجه هستند که این مشکلات پس از طرح در جلسات بعدی کمیته، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، در این جلسه همچنین مقرر شد؛ با توجه به اینکه در قانون، تعاونی‌ها از مالیات معاف هستند و این مورد اجرایی نمی‌شود، در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان این موضوع مورد بررسی بیشتری قرار گیرد تا مشکل به طور کامل برطرف شود.

همچنین در این زمینه تصویب شد تا در جلسه آینده با حضور مسئولان امور مالیاتی استان یزد، این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و اعلام نتیجه شود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..