دانشگاه یزد میزبان مسابقات ملی ابتکارات دانش‌آموزی

no-thumbs

هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی، 28 و 29 آبان‌ ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می‌‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسید امین درخشان، دبیر اجرایی مسابقات ملی ابتکارات دانش‌آموزی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقات می ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای هماهنگی و برگزاری این مسابقات انجام شده و در جلسه‌ای به میزبانی آموزش و پرورش استان یزد، نمایندگانی از ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور حضور داشتند.

وی عنوان کرد: در این نشست راهکارهای اجرایی، شیوه‌نامه‌های ثبت‌نام، قوانین مسابقات و … جمع‌بندی شده که نتایج آن در تارنمای مسابقات به نشانی www.siccup.ir درج خواهد شد.

دبیر اجرایی مسابقات ملی ابتکارات دانش‌آموزی یادآور شد: ثبت‌نام در این دوره از رقابت‌ها از اول مهر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

درخشان خاطرنشان کرد: این مسابقات با همکاری وزارت آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری، دانشگاه یزد و کمیسیون ملی یونسکو در رشته‌های رباتیک، شیمی، نجوم، هوافضا، اپلیکیشن نویسی اندروید و زیست شناسی (جراحی) در همه پایه‌های تحصیلی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در شش دوره گذشته، این مسابقات در سطح استانی برگزار شده و در این دوره، برگزارکننده مسابقات با عقد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش، زمینه برگزاری این رقابت‌ها به صورت ملی را فراهم کرده است.

دبیر اجرایی این مسابقات ادامه داد: دانشگاه UPM مالزی نیز از برگزاری این مسابقات حمایت کرده و امیدواریم بتوانیم میزبان آنها در بازدید از این مسابقات باشیم و تلاش می‌کنیم افراد برگزیده را به مسابقاتی که قرار است در این دانشگاه برگزار شود، اعزام کنیم.

وی ضمن قدردانی از دانشگاه یزد به خاطر فراهم‌ کردن زمینه برگزاری این رقابت‌ها عنوان کرد: استقبال خوبی از این همایش صورت گرفته و از همه استان‌ها نیز نمایندگانی حضور داشتند و امیدواریم بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از این رقابت‌ها داشته باشیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..