در اولین جشن خانواده صنعت چاپ در یزد مطرح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد: از استانهای سرآمد در حوزه چاپ صنعتی به شمار می رویم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه از استانهای سرآمد در حوزه چاپ صنعتی به شمار می رویم،اظهار داشت:چاپ صنعتی استان یزد در کشور سرآمد و روبه جلو قدم برداشته وسرمایه گذاری خوبی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن در در اولین جشن خانواده صنعت چاپ در یزد، از فعالیت ۹۷ و احد چاپی در این استان خبر داد و گفت:برای اولین بار با تلاش های صورت گرفته رشته چاپ و نشر در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد راه اندازی شده است.

وی هدف از اخد این رشته تحصیلی را ارتقاء سطح علمی صنعت چاپ دراستان یزد عنوان کردو ادامه داد:این رشته تحصیلی در سالجاری در مقطع کاردانی دانشجو جذب خواهد نمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه افزود:در تلاش هستیم تا درآینده مقطع کارشناسی نیز مجوز این رشته تحصیلی را اخذ نماییم.

وی یکی از ضعف‌های صنعت چاپ ایران را نبود توجه کافی در زمینه آموزش دانست و گفت: چاپخانه‌ها باید برای استفاده از نیروی دانش‌آموخته مجاب و ترغیب شوند.

به گفته این مقام مسئول،تکنولوژی چاپ باید به پیشرفت‌ها و علم روز مجهز شود و به ‌ویژه در این حوزه باید آموزش را جدی گرفت.

وی همچنین از تلاش های این اداره کل برای راه اندازی نمایشگاه دائمی محصولات چاپی در یزد خبر داد و گفت:امیدواریم بزودی این نمایشگاه را راه اندازی نماییم.

وی هدف از این نمایشگاه را معرفی چاپخانه ها و محصولات چاپی آنها ذکر کرد و گفت:معرفی توانمندی چاپخانه های استان یزد از دیگر اهداف این نمایشگاه خواهد بود.

غیاثی ندوشن در ادامه سخنانش به تفویض اختیار انجام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این اداره کل در حوزه صدور مجوز چاپ کتاب خبر داد و گفت:این اقدام باعث پویایی و تسهیل فعالیت های نشر در استان خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:با توجه به اینکه اختیار صدور مجوز چاپ کتاب به استان یزد تفویض شده است بزودی نیز هسته های علمی و اجرایی آن نیز شروع بکار می نماید.

درادامه این مراسم که با حضور استاندار یزد ، جمعی از مسئولین استان و چاپخانه داران و واحدهای تابعه آن برگزار شده بود از کارگران ،فعالان و پیشکسوتان این عرصه تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

کارگران نمونه چاپخانه:

غلامحسین بابایی ، چاپخانه خرد تفت

ابوالحسن گلستانی ، چاپخانه گلبهار یزد

قاسم مزیدی ، چاپخانه هدایت

حسین مقدسی ،چاپخانه نقطه

تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان:

سید علی معز الدینی مدیر چاپخانه شهپر

سید محمد باقر زاده مدیر چاپخانه بعثت

محمد میر حسینی مدیر چاپخانه گلبرگ

تقدیر از سرمایه گذار برتر درحوزه چاپ:

محمد حسین جوکار مدیر عامل شرکت تعاونی ستاره ایساتیس

بهرام مهر رستمی مدیر چاپ و نشر بهشت

حسن نجیب مدیر عامل چاپخانه نگارفن

عبدالمجید لطیفی مدیرعامل صنایع پگاه

مهدی دهقانی مدیر عامل چاپ کسری

تجلیل از پیشکسوت وفعال نمونه حوزه چاپ:

رضا مدرس زاده ، چاپخانه گلبهار

همچنین از سوی خانواده صنعت چاپ از سعید شیشه بری کارشناس مسئول چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تجلیل بعمل آمد.

بخش نظردهی بسته شده است..