عمده کالاهای وارداتی استان یزدچیست؟

no-thumbs

نشست هماهنگی به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و تعیین تکلیف کالاهای قاچاق فسادپذیر در اداره کل گمرک یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد علی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار یزد در این نشست همکاری و همراهی همه دستگاه‌های مرتبط با بحث قاچاق کالا و ارز را در استان خواستار شد.

وی ضمن تاکید بر تسریع در صدور احکام قضایی مربوط به پرونده‌های قاچاق کالا اظهارداشت: باید تدبیری اندیشیده شود تا ضمن تسریع در صدور احکام قضائی از دپوی کالاهای قاچاق در انبارهای اموال تملیکی جلوگیری شود.


سید اصغر چاوشی‌زاده، مدیرکل گمرک استان یزد نیز در این نشست گزارشی از روند تعیین تکلیف پرونده‌های قاچاق در گمرک ارائه کرد و اظهارداشت: قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اسفند ۱۳۹۲ در سطح کشور اجرائی شده است و گمرک در قانون جدید شاکی پرونده‌های کشف شده در سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیست.


وی با بیان اینکه کالاهای قاچاق بر اساس قانون جدید در انبارهای اموال تملیکی نگهداری می‌شوند افزود: صدور پروانه سبز گمرکی به صورت کاغذی در اداره کل گمرک استان یزد متوقف شده است و از این پس در زمان ترخیص کالا‌ها برگه‌ای تحت عنوان دستور ترخیص در گمرک صادر می‌شود و سازمان‌هایی که نیاز به اطلاعات گمرکی کالاهای وارداتی دارند می‌توانند به صورت الکترونیکی با مراجعه به سامانه جامع امور گمرکی، اطلاعات مورد نیاز را اخذ کنند.


مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: با اکترونیکی شدن پروانه سبزگمرکی علاوه بر افزایش سرعت کار، از جعل، دستکاری و استفاده مکرر اسناد مثبته گمرکی جلوگیری می‌شود.
وی همچنین ضمن ارائه گزارشی ار عملکرد صادرات و واردات در اداره کل گمرک استان یزد اظهارداشت: این گمرک همیشه عملکرد مناسبی در زمینه صادرات داشته و در کشور از رتبه خوبی برخوردار است.


مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: تنوع کالاهای صادراتی یزد به ۱۰۰ قلم می‌رسد که به ۴۵ کشور مختلف جهان صادر می‌شود.
چاوشی‌زاده عمده کالاهای وارداتی استان یزد را ماشین آلات خطوط تولید ذکر کرد که با محموله‌های ترافیکی و در حجم بالا به یزد منتقل می‌شود.
وی تاکید کرد: گمرک یزد در چند سال گذشته نقش بسیار موثری در بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید داخلی داشته است.خبرانلاین


مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک یزد گفت: در اواسط سال جاری سامانه جامع امور گمرکی در استان راه اندازی شده است که با راه اندازی آن کلیه تشریفات امور گمرکی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.


چاوشی‌زاده با اشاره به اینکه با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به حضور صاحب کالا در گمرک برای اظهار نیست تاکید کرد: اصلاح فرآیند‌ها، حذف مراحل غیر ضرور، کاهش زمان کار‌شناسی اظهارنامه، دریافت حقوق گمرکی به صورت الکترونیکی و حذف پروانه‌های گمرکی از جمله مزایای سامانه جامع امور گمرکی است.


در این نشست دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی و مدیرکل اموال تملیکی گزارشی از آخرین روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در استان ارائه کرند.


در این نشست مقرر شد؛ کمیته ویژه‌ای برای تعیین کالاهائی که از کیفیت کمی و کیفی آنان کاسته می‌شود تشکیل تا نسبت به تعیین تکلیف آنان تسریع شود.

بخش نظردهی بسته شده است..