۱۰ هزار کارت اشتغال برای اتباع افغان در استان یزد

no-thumbs

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت : به منظور ساماندهی اشتغال اتباع خارجی 10 هزار کارت اشتغال برای اتباع افغان در این استان صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز'فریبا آیت اللهی' در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته تعاون افزود : به منظور استفاده از ظرفیت ها و توان متقاضیان خارجی و به منظور قانونمند کردن اشتغال آنها ۲۲ جلسه هیات فنی اشتغال برگزار شده است که در این جلسات درخواست صدور روادید کار و صدور و تمدید پروانه کار ۲۰۱ تبعه خارجی بصورت موقت ارائه و مورد موافقت قرار گرفته است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد یادآور شد : کارت کار صادر شده برای اتباع افغان در مشاغل سخت ۵۶ گانه در این رابطه صادر شده است.
آیت اللهی در باره اقدامات این مجموعه از سال ۹۳ تاکنون گفت : افزایش تعداد مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کار آفرینی از سه مرکز به هفت مرکز ، تخصصی کردن مراکز مشاوره در ۱۳گروه تخصصی ، برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی از ایده تا اجرا و برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان از عمده ترین فعالیتهای توسعه کارآفرینی است.
وی برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان در ماه گذشته با همکاری امور بانوان استانداری را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه برشمرد.
** اشغال بیش از یک سوم افراد مراجعه کننده به مراکز کاریابی استان
وی در حوزه اشتغال و هدایت نیروی کار گفت: از ابتدای سال گذشته تا پایان مردادماه امسال ۱۷ هزار و ۶۳۸ نفر در مراکز کاریابی استان ثبت نام کردند که از این تعداد شش هزار و ۷۸ نفر مشغول به کار شده اند.
به گفته این مسوول ۷۴ درصد از افراد اشتغال یافته آقایان و ۲۶درصد نیز بانوان بوده اند ضمن آنکه ۳۲ درصد این افراد تحصیلات دانشگاهی دارند و ۶۸ درصد زیر دارای دیپلم و زیردیپلم هستند.
آیت اللهی با اشاره به ارائه آموزش مناسب برای مدیران و کارشناسان دفاتر کاریابی از اجرای طرح بیمه بیکاری در شهرستان یزد نیز خبر داد و اضافه کرد: بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری پس از ارائه درخواست نسبت به ثبت نام در کاریابی ها اقدام کرده تا اشتغال آنها در اولویت قرار گیرد.
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون چهار درصد از متقاضیان بیمه بیکاری مشغول به کار شده اند.
وی تشکیل پرونده ، تصویب و معرفی هزار و ۲۸۱کارفرما و چهار هزار و ۴۰۷کارجوی جدید به تامین اجتماعی برای استفاده از معافیت حق بیمه سهم کارفرما را از دیگر فعالیتهای این مرکز عنوان کرد.
** اختصاص هزار و ۹۴۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به استان
این مسوول دریاره فعالیت های دبیرخانه کارگروه اشتغال نیز از تشکیل ۱۱جلسه با ۵۰مصوبه خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون مبلغ یک هزار و ۹۴۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به استان اختصاص یافته که ۸۸۶ میلیون ریال آن به ۱۰۹ واحد پرداخت شده است.
به گفته وی یکی از علل عدم تخصیص کامل ان عدم همکاری بانک ها و سیاست های انقباضی و مشکلات مالی انها بوده است.
آیت اللهی همچنین از صدور ۸۵۰ مجوز مشاغل خانگی در استان و اختصاص ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان این بخش خبر داد و تصریح کرد: بیشترین رشته های دارای مجوز : قالیبافی ، پرورش دام ، خیاطی ، سرمه دوزی ، بسته بندی غلات و پرورش قارچ بوده است.
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در این بخش همچنین تصویب صدور مجوز ۲۲طرح پشتیبان مشاغل خانگی و ابلاغ ۸۲میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی برای سال جاری را داشته ایم

 

بخش نظردهی بسته شده است..