افتتاح مخزن ذخیره آب شرب بخش بهمن ابرکوه

no-thumbs

در مراسمی با حضور استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان ابرکوه، مخزن ذخیره‌ آب شرب 3 هزار مترمکعبی روستاهای بخش بهمن ابرکوه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد،در مراسم افتتاح و بهره‌برداری مخزن ذخیره آب ۳ هزار مترمکعبی روستاهای بخش بهمن ابرکوه اظهار داشت: با بهره‌برداری از این مخزن، ۱۶ روستا در این بخش زیر پوشش قرار خواهند گرفت و بخشی از مشکلات آبرسانی به آنها برطرف خواهد شد.

محمدرضا حاتمی عنوان کرد: برای این مخزن بیش از ۳ هزار مترمربع محوطه‌سازی و ۲۲۰ متر نیز حصارکشی شده و ۱۶ کیلومتر نیز جاده دسترسی برای آن احداث شده است.

وی، اعتبار هزینه شده برای این مخزن را بالغ بر ۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مخزن بخشی از پروژه تامین آب مجتمع آبرسانی بخش بهمن ابرکوه است که کل این پروژه با اعتبار مصوب ۱۱۹.۱ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه شامل اجرای خط انتقال آب به طول ۵۱ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طور ۶۰ کیلومتر، احداث ۱۰ باب مخزن ذخیره آب شرب به حجم ۵ هزار و ۸۰ مترمکعب، احداث یک ایستگاه پمپاژ، احداث شبکه برق به طول ۳ هزار متر و احداث ساختمان تاسیسات به مساحت ۶۹۲ مترمربع است.

حاتمی بیان کرد: بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی شده و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این طرح در پایان سال ۱۳۹۷ به طور کامل قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: بخش زیادی از مشکلات آب شرب بخش بهمن و روستاهای آن با افتتاح این مخزن ذخیره آب برطرف شود.

استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن بهره‌برداری از پروژه اظهار امیدواری کرد: همه نقاط کشور به ویژه روستاها از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..