توجه ویژه‌ به شهرستان‌های محروم ‌استان یزد

no-thumbs

استاندار یزد گفت: توجه ویژه‌ای به شهرستان‌های محروم در استان یزد خواهیم داشت و در این راستا نیاز به همراهی مسئولان و ارائه آمار شفاف از سوی آنها هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  به نقل از فارس سیدمحمد میرمحمدی، در جلسه شورای اسلامی شهر ابرکوه در جمع ائمه جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌های شهرستان ابرکوه و مسئولان این شهرستان، ضمن تقدیر از افرادی که در این شهرستان برای امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنند، اظهار داشت: خوشبختانه در ابرکوه ظرف چند سال گذشته، شاهد تغییرات بسیار خوبی بوده‌ایم و پروژه‌های ارزشمندی نیز در این شهرستان در هفته دولت افتتاح شده است.

وی عنوان کرد: ۲۷ طرح نیز در ابرکوه در دست اقدام است که تکمیل و بهره‌برداری از آنها،‌ توسعه این شهرستان را سرعت می‌بخشد.

استاندار یزد در مورد رفع کاستی‌هایی که در سخنان مسئولان ابرکوه نیز بیان شد، خاطرنشان کرد: در مورد رفع این کاستی‌ها،‌ شهرستان‌های محروم استان یزد را در اولویت قرار داده‌ایم و در زمینه توزیع اعتبارات نیز همین سیاست را پیش گرفته‌ایم.

میرمحمدی با تاکید بر لزوم اعتمادسازی در بین مردم بیان کرد: تلاش کرده‌ایم که راه‌های بی‌اعتمادی را مسدود کنیم و مسئولان باید با ارائه عملکردهای شفاف خود، یاری‌رسان ما در پیگیری طرح‌ها باشند.

وی یادآور شد: در هفته دولت امسال نیز عملکردها بسیار شفاف و به صورت گسترده و با دقت به جزئیات اعلام شد که همین امر باعث جلب اعتماد مردم شده است.

استاندار یزد ادامه داد: در راستای اعتمادسازی در مورد فعالیت‌های دولت باید یک کار شروع و به اتمام برسد و سپس به دنبال برنامه‌ها و کارهای دیگر رفت.

وی در مورد فعالیت‌های دولت در استان یزد نیز اظهار داشت: در هشت محور تلاش‌های خود را متمرکز کرده‌ایم که این محورها و نتایج پیگیری آنها را در نشست‌هایی با خبرنگارها مطرح کرده‌ایم.

میرمحمدی، آب، گردشگری، منابع طبیعی، انرژی‌های تجدیدپذیر، بهداشت و سلامت و … را بخشی از محورهای هشت‌گانه خود اعلام کرد و افزود: در همه موارد یاد شده اقداماتی انجام شده اما با توجه به اینکه آب، موضوع اصلی استان یزد است، پیگیری تکمیل خط دوم انتقال آب با جدیت در دست اقدم است.

وی در مورد یکی از درخواست‌های مسئولان شهرستان ابرکوه مبنی بر نیاز مبرم به توسعه فضای سبز و پارک‌های شهرستان با توجه به گردشگری بودن منطقه گفت: در استان یزد طی سال گذشته هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز و پارک جنگلی احداث شده و ۱۵۰ هکتار نیز به سطح پارک‌های شهری اضافه شده است.

این مسئول تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای زیرساخت‌های حفظ و نگهداری از فضای سبز همچنین برنامه‌های مرتبط با تخصیص آب دیده شده و امیدواریم شهرستان‌های مختلف بتوانند با تلاش خود در این برنامه مهم سهیم شوند.

استاندار یزد در مورد مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان شهرستان ابرکوه به ویژه در زمینه پروژه‌های نیمه‌تمام نیز عنوان کرد: لازم است مسئولان در شهرستان‌های مختلف استان،‌ آمار شفاف و دقیق ارائه دهند تا بر اساس آن، بتوانیم موارد مختلف را پیگیری کرده و به سرانجام برسانیم.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه در ابرکوه سال گذشته که درخواست وضعیت پیشرفت برخی پروژه‌های مهم را داشتیم، پروژه‌ها تکمیل شده اعلام شد اما امسال دوباره از نیاز به اعتبار برای تکمیل آنها خبر می‌دهند که این وضعیت مطلوب نیست.

استاندار یزد امروز در سفر خود به شهرستان ابرکوه از برخی پروژه‌های تکمیل شده بهره‌برداری خواهد کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..